گزارش و تحلیل

موج سواران در قصر الیزه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر پلیس فرانسه پاریس
پلیس فرانسه پاریس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2022
اشتراک
نمی دانم از عبارت موج سواران بهتر است برایشان استفاده کرد و یا شن سواران و یا شاید شتر سواران.
طی چند هفته اخیر شاهد اعتراضات مختلفی در ایران بودیم از اعتراض های مربوط به فوت خانم مهسا امینی گرفته تا اعتراض های اجتماعی و اقتصادی دیگر که همه با هم همراه شدند تا صدای مردم در ایران برای انعکاس اوضاع خود بلند شود.
خود همین مساله، یعنی اینکه مردم کشوری بتوانند در صورت معترض بودن به مساله ای به خیابان بیایند و اعتراضات خود را بیان کنند، به خودی خود یکی از نماد های اصلی مردم سالاری و یا آنچه در غرب از آن به نام دمکراسی نام می برند، می باشد.
در همین کشورهای همجوار ایران که مورد حمایت کشورهای غربی می باشند اگر کسی صدایش در بیاید درجا سرش را می زنند و اگر روزنامه نگاری حرفی بر علیه نظام حاکم بزند درون کنسولگری تکه تکه اش می کنند و جسدش را با اسید می سوزانند تا چیزی از آن باقی نماند و بقیه حساب کار دستشان بیاید، حتی وی را به صورت ظاهری هم شده محاکمه نمی کنند.
در همین کشورها که مقامات فرانسوی و اروپایی و آمریکایی به دستبوس مقاماتشان می روند و همین روز گذشته هم آقای مکرون برایشان دولا راست شده بود هزاران شهروند فقط برای اینکه در یک جمع خصوصی از حاکمان مورد حمایت کشورهای غربی انتقاد کرده بودند نیست شده اند و اگر کسی هم برود سراغ آنها را بگیرد هم می برند همان جایی که آنها را نیست کردند.
حتی نخست وزیر کشوری که از قضا پاسپورت فرانسوی هم دارد را می برند زندان می کنند و خود رئیس جمهوری فرانسه را وادار می کنند تا شخصا برود التماس کند تا وی را آزاد کنند.
از همه اینها بگذریم، علیرغم همه اظهار نظر ها و شاید حتی انتقادات موجود، در ایران مردم آنقدر شأنیت دارند که اگر به مساله ای اعتراض دارند بیایند در خیابان ها و اعتراض های خود را بیان کنند و مسئولین را وادار کنند پاسخگو باشند.
همیشه هم هر وقت مردم ایران به دنبال احقاق حقوق و یا مطالبه مسایلی مرتبط با زندگی شان بودند می بینیم که برخی آنطرف به دنبال موج سواری هستند و به دنبال امتیاز گیری از تحرکات مردم می باشند.
برخی می روند کاسه گدایی در پارلمان اروپا دستشان می گیرند و ادعا می کنند که برخی یاد پدربزرگشان افتاده اند پس باید به او کمک کنند و برخی دیگر می روند و ادعا می کنند که جنبش زنان را آنها راه انداخته اند و مردان کاره ای نیستند و باید به آنها پول بدهند و برخی دیگر می روند و برخی دیگر به دنبال مرده خوری هستند و...
این درحالی است که همه مردم ایران به خوبی اینها را می شناسند و می دانند اینها به دنبال احقاق حقوق و خواسته های ملت ایران نیستند، وقتی صرف کند می روند پیش شتر سوارها از آنها پول می گیرند و وقت دیگری پیش شن سوارها از آنها پول بگیرند و وقت دیگری موج سوار می شوند.
جالب تر اینکه درون کشور اینهایی را که نخست وزیر کانادا و یا رئیس جمهوری فرانسه و یا صدر اعظم آلمان و... ملاقات می کند، منفور ترین آدم ها حتی در میان معترضان به حساب می آیند.
البته غربی ها هم که طبق معمول به دنبال آن هستند که بتوانند امتیاز حد اکثری را از اینها بگیرند و از آنها به عنوان برگه های که چی بگیم دستمال در مقابل ایران در مذاکرات و چانه زنی ها استفاده کنند.
ولی جالب تر این است که برخی هنوز متوجه نیستند که اینها دقیقا همان دستمال کاغذی هایی هستند که سالیان سال است غربی ها بر علیه ملت ایران استفاده کردند و سر به زنگاه آنها را مچاله می کنند و در زباله دان می اندازند و هنوز گول حرف اینها را می خورند.
کافی است نگاهی گذرا به همین ها در اوج جریان اعتراضات بیاندازید، افرادی که سر اینکه که خود را رهبر جنبش معرفی کند دعوا دارند و همدیگر را کتک می زنند یا اینکه حتی یک پرچم واحد را قبول ندارند و یا حتی به اصول اعتقادی و باور های ملت ایران و حتی یکدیگر، حتی آنهایی که مخالف نظام هستند، احترام نمی گذارند و یا حتی رسانه هایشان برای کارمندان یکدیگر قمه کشی می کنند یا حتی مساوات ایرانی ها و یا مردان و زنان و یا ... را باور ندارند.
افرادی که حتی سر وحدت ایران با هم اختلاف دارند.
افرادی که ...
اینها می خواهند نظام را در ایران سرنگون کنند و بعد سر تکه تکه کردن ایران با هم دعوا کنند؟
افرادی که سالهاست با پول دشمنان ایران زندگی می کنند و حتی زمانی که صدام حسین در حال کشتار ایرانی ها بود در آغوش او بودند.
آیا فکر می کنید افرادی که نه دینی را باور دارند نه به کشوری اعتقاد دارند و نه به ملتی ایمان دارند در آینده برای ملت ایران کاری انجام خواهند داد؟
آیا قرار است فردی که وجدان و هویت خودش را فروخته و شناسنامه اش را کنار گذاشته و هویت کشور دیگری را پذیرفته دلش برای ایران بتپد؟
گویند سالی که نیکوست از بهارش پیداست.
اگر مقامات این کشورهای غربی عاقل بودند سر خود دوا می کردند و پاسخ اعتراضات موجود در کشورهایشان را می دادند وبه دنبال سیاستهایی نمی رفتند که موجبات فروپاشی ابدی کشورهایشان گردد.
مردم ایران به صورت تاریخی ثابت کرده اند که اگر روزی به دنبال تغییر باشند خودشان بلد هستند که هر تغییری بخواهند انجام دهند و کسی جلودارشان نیست، قطعا نه نیاز به آن شهروندان خارجی فارسی زبان دارند و نه آنها را آدم به حساب می آورند وقطعا رفتارهای مسخره آمیز مقامات کشورهای غربی را ثبت خواهند کرد تا به وقت پاسخ اش را بدهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала