واکنش‌های کاربران عرب به تروریست خواندن قطر +عکس، ویدئو

۸ ورزشگاه قطر
۸ ورزشگاه قطر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2022
اشتراک
یک روزنامه فرانسوی با چاپ کاریکاتوری، قطر را تروریست خواند.
به گزارش اسپوتنیک، در روز گذشته یک روزنامه فرانسوی در اعتراض به برگزاری جام جهانی در کشور قطر کاریکاتوری منتشر کرد که در پی انتشار آن واکنش‌هایی را از سوی شهروندان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، خصوصا شهروندان قطری به دنبال داشت.
هدف این روزنامه فرانسوی با انتشار این کاریکاتور این می‌باشد که نشان دهد قطر حامی تروریست و خاورمیانه برای برگزاری جام جهانی، منطقه‌ای ناامن جلوه دهد. این کاریکاتور از سوی روزنامه فرانسوی Le Canard enchainé در یکی از شماره‌های اکتبر خود منتشر شد. در کاریکاتور منتشر شده؛ هفت مرد مسلح در زمین شنی فوتبال بازی می‌کنند.
کاربران توئیتر عربی هشتگ #انا_عربی_وادعم_قطر (من عربم و از قطر حمایت می‌کنم) در واکنش به این کاریکاتور نوشته‌اند:‌ "غرب همیشه هویت عربی_اسلامی ما را مورد هجمه قرار می‌دهد و این اتفاق با دوگانه حمایت از حقوق بشر در تعارض است. این کاریکاتور مانع برگزاری جام جهانی در قطر و منطقه نخواهد شد."
همچنین یکی دیگر از کاربران نوشته است:‌ "یک روزنامه فرانسوی کاریکاتور توهین‌آمیز درباره قطر منتشر کرده است. او افرادی را با چهره پوشیده و اخم کرده را در این کاریکاتور به تصویر درآورده است. حکومتی که به نام آزادی بیان؛ انتشار توهین آمیزترین نقاشی‌ها و کاریکاتورها را مجاز می‌داند، چه بهانه‌ای برای بدنام نکردن داشته باشد؟
نظام فرانسه از سخنان نفرت انگیز علیه اسلام تغذیه می‌کند و از هر فرصتی برای تضعیف آن استفاده می‌کند."
کاربر دیگری نوشته است:‌ "اروپا و جنگل: مصداق بارز آن کاریکاتور روزنامه فرانسوی و انتصاب مردم قطر به عنوان مجرم است. این یک عمل فردی نیست. بلکه ذهنیتی است که ریشه در تمام افراد اروپایی است که برتری سفیدپوستان را بر دیگران مشخص می‌کند."
در این میان روزنامه الشرق قطر نیز کاریکاتوری مشابه به کاریکاتور فرانسوی در پاسخ منتشر کرده است. همچنین کاربران دیگری نوشته‌اند: "تنها به دلیل اینکه مسلمانی و عربی صحبت می‌کنی، پس تو از منظر غرب تروریست هستی. آن‌ها برگزاری جام جهانی در قطر را مورد تمسخر قرار می‌دهند و آن را اجتماع تروریست‌ها می‌خوانند. غرب همیشه مخالف توسعه و پیشرفت عرب‌ها و کشورهای مسلمان هستند. غرب خودش را مرکز جهان می‌داند و سایرین را دنبال روی و پیرو خودش. اگر اینگونه نشود، باید تمام عاشقانه‌های بخشش را باید به سطل زباله بریزید."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала