رئیس جمهور اسرائیل، نتانیاهو را مامور تشکیل کابینه جدید کرد

© Sputnik / Irina Kalashnikova /  مراجعه به بانک تصاویر پیروزی نتانیاهو در انتخابات اسرائیل
پیروزی نتانیاهو در انتخابات اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2022
اشتراک
اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی ماموریت تشکیل دولت جدید را به بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب "لیکود" سپرد.
به گزارش اسپوتنیک، "اسحاق هرتزوگ" رئیس جمهور اسرائیل روز شنبه در مراسمی گفت :" رایزنی هایی که من انجام دادم نشان دهنده آنست که: 64 عضو "کنست" توصیه کردند که وظیفه تشکیل دولت را به بنیامین نتانیاهو بسپارند، 28 عضو کنست "یایر لاپید" را توصیه کردند. و 28 عضو "کنست" تصمیم گرفته اند که حتی یک نماینده را توصیه نکنند. البته فراموش نمی کنم که در دادگاه منطقه اورشلیم پرونده های حقوقی علیه نتانیاهو در جریان است و این برایمن تصمیم ساده ای نیست. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که دیوان عالی قبلاً نظر خود را در مورد این موضوع اعلام کرده است و وظیفه تشکیل دولت قبلاً توسط رئیس جمهور پیشین، "روون ریولین"، به نتانیاهو سپرده شده است".
رئیس جمهور اسرائیل در ادامه افزود:" با توجه به همه این موارد، با توجه به واقعیت های مطابق با قانون و پس از رضایت شما، تصمیم گرفتم که وظیفه تشکیل دولت را به بنیامین نتانیاهو بسپارم".
قانون اسرائیل 28 روز برای مذاکرات ائتلافی و تشکیل کابینه جدید در نظر گرفته است که در صورت لزوم می توان 14 روز دیگر را به آن اضافه کرد.این احتمال وجود دارد که نتانیاهو بتواند قبل از مهلت تعیین شده توسط قانون برای تشکیل دولت جدید سوگند یاد کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала