روایت دبیر ستاد حقوق بشر ایران از تعداد شهدا و مجروحین اغتشاشات اخیر + فیلم

© Photo / IRNAکاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران
کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2022
اشتراک
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در جریان سفر به نیویورک، تعداد شهدای اغتشاشات اخیر را ۴۰ شهید عنوان کرد و گفت: بیش از چند هزار نفر از عوامل مجری قانون تاکنون توسط اغتشاشگران مجروح شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران، برای شرکت در نشست‌های کمیته سوم مجمع عمومی و رایزنی‌های دو و چندجانبه به نیویورک سفر کرده است.
این مقام ارشد ایرانی در جریان این سفر در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های ایرانی در نیویورک گفت: متاسفانه امروزه حقوق بشر بیش از هر زمان دیگری سیاسی شده است. ما شاهد هستیم کشورهایی که خودشان را پرچمدار دفاع از حقوق بشر تلقی می‌کنند، به‌طور مشخص آمریکا و برخی از کشورهای غربی، در حد گسترده‌ای ناقض حقوق بشر در قلمرو خودشان یا در سایر کشورها هستند و این کشورها به هیچ وجه از نظر ما صلاحیت پرچمداری در حوزه حقوق بشر را ندارند.
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران اظهار کرد: اخیراً به دنبال اغتشاشاتی که در داخل ایران صورت گرفته است، این کشورها مجدداً ندای حمایت از حقوق بشر مردم ایران سرداده‌اند.
غریب‌آبادی اضافه کرد: این مردم، همان مردمی هستند که زندگی میلیون‌ها نفر از آنان، در اثر تحریم های یکجانبه آمریکا تحت تاثیر جدی قرار گرفته است. همان تحریم‌هایی که کشورهای اروپایی اگر واضعان آنها نبوده‌اند، اما همواره این تحریم‌ها را اجرا کرده‌اند.
دبیر ستاد حقوق بشر ایران تصریح کرد: هزاران نفر از مردم بی‌گناه ما در جریان بیماری کرونا به دلیل نرسیدن واکسن و دارو در اوایل این بیماری همه‌گیر جان خود را به دلیل تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و ظالمانه و عدم انتقال پول از طریق کانال‌های مالی از دست دادند.
غریب‌آبادی افزود: ما 17 هزار قربانی ترور توسط همان تروریست‌هایی که اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکا ساکن هستند و در بهشت امن غرب زندگی می‌کنند، داریم. چگونه این کشورهای اروپایی و آمریکا دم از حمایت از حقوق بشر مردم ایران می‌زنند؟ اگر دلشان به حال حقوق بشر مردم ایران سوخته است، تحریم‌ها را بردارند و تروریست‌ها را به پای میز محاکمه بکشانند و آنها را پاسخگو و از کشورهای خود اخراج کنند!
معاون امور بین الملل قوه قضائیه تصریح کرد: بسیار مضحک است؛ اخیراً آمریکا که به زعم خودش خواسته از اغتشاشگران حمایت کند، اعلام کرده است بخشی از تحریم‌هایش را برمی‌دارد؛ شما ببینید مثلاً کدام بخش از تحریم‌ها را برداشته است؟ تحریم‌هایی که موجب تسهیل ارتباطات یا دسترسی به اینترنت از طریق شرکت آمریکایی است، آن هم در راستای حمایت از اغتشاشگران.
دبیر ستاد حقوق بشر با طرح این سوال که این اقدام اکنون چه مشکلی از مردم ایران را حل می‌کند؟ خطاب به آمریکا گفت: اگر در اظهاراتتان در حمایت از حقوق بشر صادق هستید، که البته نیستید، تحریم‌ها را بردارید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала