تهدید خروج امارات از سازمان "اوپک پلاس "

© Photo / IRNAامارات و عربستان
امارات و عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2022
اشتراک
تهدید خروج امارات از سازمان "اوپک پلاس "
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، وب سایت اطلاعاتی "تاکتیکال ریپورت" فاش کرد که "محمد بن زاید" رئیس امارات متحده عربی "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی را تهدید به خروج امارات از سازمان "اوپک پلاس " به رهبری عربستان کرده است.
وب سایت اطلاعاتی"تاکتیکال ریپورت" نوشت که محمد بن زاید اعلام کرده ادامه توسعه ظرفیت تولید امارات مستلزم تغییر نهایی در استراتژی میان مدت اوپک پلاس است که عربستان سعودی تاکنون آن را رد کرده است.
این وب سایت در ادامه افزود: رئیس امارات با توجه به اصرار عربستان بر رهبری اوپک پلاس و تصمیم کاهش تولید نفت معتقد است که کشورش باید از این سازمان خارج شود.
این وب سایت اطلاعاتی به اختلافات شدید امارات و عربستان سعودی در زمینه میزان تولید نفت و بازتاب آن در روابط با آمریکا اشاره کرد که باعث شد "بن زاید" تهدید خود را مبنی بر خروج از این سازمان اعلام کند.
تصمیم اخیر گروه اوپک‌ پلاس برای کاهش تولید 2 درصدی تولید نفت به تنش در روابط ریاض و واشنگتن به‌ عنوان متحدان نزدیک منجر شد و دولت "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گزینه‌های خود درباره عربستان را بررسی می‌کند.
اعضای گروه "اوپک‌‌ پلاس" روز چهارشنبه 5 اکتبر بر سر کاهش 2 درصدی تولید نفت توافق کردند. مطابق آن توافق مقرر شد روزانه 2 میلیون بشکه نفت کمتر روانه بازار شود، سیاستی که در وهله نخست قیمت نفت را در بازارهای جهانی افزایش خواهد داد و به‌ زعم آمریکا در این اوضاع بحرانی جهان به‌ نفع روسیه در جنگ اوکراین تمام خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала