بایدن تمایلی به دیدار با ولیعهد عربستان سعودی در حاشیه نشست گروه 20 ندارد

© Photo / IRNAبایدن و محمد بن سلمان
بایدن و محمد بن سلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2022
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد با محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان سعودی در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در بالی مذاکره کند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده است.
به گفته این مقام، رهبر آمریکا "برنامه ای برای نشستن بر سر میز مذاکره" با نماینده سعودی ها ندارد. بایدن همزمان با رهبران آلمان، فرانسه، هند، ترکیه و استرالیا دیدار خواهد کرد و گفته می شود احتمال تماس‌های بیشتر با بایدن در حاشیه این اجلاس افزایش خواهد یافت.
نظر محقق علوم سیاسی روسیه درمورد ایران و سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2022
اعزام نیروی هوایی آمریکا پس از گزارش هایی مبنی بر آمادگی ایران برای حمله به عربستان سعودی
در ماه اکتبر، روزنامه وال استریت ژورنال اطلاع پیدا کرد که محمد بن سلمان آل سعود شفافیت ذهن بایدن را زیر سوال برده است. ولیعهد 37 ساله در گفت و گوهای خصوصی اغلب رهبر آمریکا را به دلیل اقدامات اشتباهش به سخره می گیرد. محمد بن سلمان آل سعود همچنین به مشاوران خود گفته است که بایدن حتی در زمانی که معاون رئیس جمهور آمریکا بود، او را تحت تأثیر خود قرار نداده بود و خودش ترجیح می داد با دونالد ترامپ، سلف رئیس جمهور فعلی آمریکا همکاری کند.
خصومت بین بایدن و محمد بن سلمان تنش بین واشنگتن و ریاض را تشدید کرد. به گفته مقامات سعودی، از جمله در دیدار دو رهبر در ماه ژوئیه، ارباب کاخ سفید علاقه ای به بحث های سیاسی نداشت و نمی خواست در آنجا حضور داشته باشد. با این حال، مقامات آمریکایی ادعا می کنند که بایدن وقت و انرژی قابل توجهی را به این جلسات اختصاص داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала