پنتاگون: دستیابی ایران به موشک‌های ابرصوتی را به " دیده شک" می نگریم

© Photo / IRNAپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
اشتراک
پنتاگون: دستیابی ایران به موشک‌های ابرصوتی را به " دیده شک" می نگریم
سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه روز گذشته در جمع خبرنگاران از ساخت موشک بالستیک ابرصوتی پیشرفته خبر داد که قادر است از سامانه های دفاع هوایی پیشرفته عبور کند و آنها را هدف قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع آمریکا طبق روال گذشته تلاش کرده با ترکیبی از "انکار" و "نمایش اشراف اطلاعاتی" به موضوع نزدیک شود. "رد لودویک"، یکی از سخنگویان وزارت دفاع امریکا در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت پنتاگون از گزارش‌ها درباره دستیابی ایران به موشک‌های ابرصوتی مطلع است اما به آن "به دیده شک می‌نگرد".
این مقام پنتاگون گفت: "همانند همیشه ما از افشاسازی گزارش‌های اطلاعاتی و ارزیابی‌ها در خصوص چنین موضوعات حساسی پرهیز می‌کنیم. ما همچنان نظارت دقیق بر توسعه و اشاعه موشک‌های پیشرفته و فناوری‌های وابسته به آن توسط ایران را ادامه خواهیم داد."
وی اضافه کرد: "ایالات متحده به توانایی خود برای مهار و دفاع در برابر تمامی تهدیدها از جانب رژیم ایران اطمینان دارد و با متحدان و شریکانش در این راستا همکاری خواهد کرد. ما از ایران می‌خواهیم تنش‌ها در منطقه را کاهش دهد."
موشک‌های ابرصوتی علاوه بر آنکه قادر به پرواز با پنج برابر سرعت صوت (3800 مایل در ساعت) هستند می‌توانند با طی کردن مسیرهای پیچیده، رهگیری‌شان را دشوار کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала