خسارات هنگفت به اقتصاد جهان در صورت تشدید درگیری ها در تایوان

© Depositphotos.com / Nicholashanخشم تایوان از بزرگترین نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده های چینی
خشم تایوان از بزرگترین نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده های چینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
اشتراک
در صورت تشدید درگیری ها در منطقه تایوان، اقتصاد جهانی با ضرر هنگفتی مواجه خواهد شد
به گزارش اسپوتنیک، براساس تحقیقات شرکت تحلیلی Rhodium Group که به سفارش وزارت امور خارجه آمریکا انجام شده است، در صورت تشدید درگیری بر سر جزیره تایوان، اقتصاد جهانی سالانه 2.5 تریلیون دلار ضرر خواهد کرد.
به ادعای تحلیلگران این شرکت، در صورت ادامه و تشدید این درگیری ها ضربه محمی به اقتصاد تایوان وارد شده و تاثیری "دومینویی" بر اقتصاد جهان خواهد داشت.
در این میان، اقتصادهای آسیای جنوب شرقی بیشترین آسیب را خواهند دید. بی ثباتی در بخش های نیمه هادی، خودرو، سرورها، کامپیوتر و تلفن همراه رخ خواهد داد. در عین حال، شرکت های چینی فرصت جذب منابع مالی را از دست خواهند داد که این امر آسیب جدی به اقتصاد چین وارد می کند و منجر به شوک بزرگی در تجارت جهانی می شود.
نمایندگان وزارت خارجه ایالات متحده قبلاً نتایج این مطالعه را برای کمیسیون اروپا و نمایندگان برخی از کشورهای اروپایی ارسال کرده اند تا پیامدهای منفی قابل توجهی را برای اقتصاد اتحادیه اروپا از تشدید تنش نشان دهند.
تنش ها پیرامون تایوان پس از بازدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده از این جزیره در 2 و 3 اوت، به شدت تشدید شد که با انتقاد پکن نیز همراه شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала