گزارش و تحلیل

فوربس: جنگنده روسی که اوکراینی ها در برابر آن نا توان اند

© Sputnik / Vitaliy AnkovСверхзвуковой всепогодный истребитель-перехватчик дальнего радиуса действия МиГ-31
Сверхзвуковой всепогодный истребитель-перехватчик дальнего радиуса действия МиГ-31 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2022
اشتراک
خدمه های میگ 31، هواپیماهای اوکراینی را با موشک های هوا به هوا سرنگون می کنند.
اسپوتنیک به نقل از مجله فوربس چاپ آمریکا می نویسد: برتری عددی نیروهای هوافضای روسیه (VKS) نسبت به نیروی هوایی اوکراین در جنگنده ها و هواپیماهای تهاجمی ده به یک است و بر فراز اوکراین مواضع در دست خود نگه دارند. اما مسئله فقط این برتری نیست. سه هنگ از بهترین رهگیرها در تشکیل VKS یعنی MiG-31BM دو موتوره دو سرنشین - در جایی که بقیه هواپیما ها بازنده می شوند، پیروز می شوند.
جت‌های جنگنده و موشک‌های اوکراینی فاقد سرعت، برد و ارتفاع پرواز برای مقابله هستند. خدمه MiG-31 با انجام پروازهای دفاعی در ارتفاع بالا در امتداد خط مقدم در حال تغییر، هواپیماهای اوکراینی را با موشک های هوا به هوای قدرتمند R-37M تهیه شده توسط دفتر طراحی Vympel سرنگون می کنند. کارشناسان جاستین برانک، نیک رینولدز و جک واتلینگ، در گزارش جدیدی منتشره توسظ موسسه سلطنتی مشترک مطالعات دفاعی در لندن، گزارش دادند: "گشت‌های دفاعی VKS در برابر هواپیماهای تهاجمی و جنگنده اوکراینی بسیار مؤثر هستند. در آن زمان MiG-31BM و موشک های دوربرد هوا به هوا R-37M مشکل خاصی برای اوکراینی ها ایجاد کردند.
نیروی هوایی روسیه دو جنگنده سوخو-25 و میگ-29 اوکراین را سرنگون کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
نیروی هوایی روسیه دو جنگنده سوخو-25 و میگ-29 اوکراین را سرنگون کرد
MiG-31 اولین بار در سال 1975 به هوا بلند شد و تکامل یافته ای از MiG-25 کلاسیک جنگ سرد است. MiG-25 به طور خاص برای رهگیری بمب افکن های مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا با سلاح های هسته ای طراحی شده است. اکنون حدود 90 فروند MiG-31BM به روز شده در سه هنگ وجود دارد و حداقل یکی از آنها برای پرواز بر فراز اوکراین در پایگاه هوایی بِلبِک در کریمه مستقر شده است. MiG-31 24 تنی بالاتر، سریعتر و دورتر از Su-27، بهترین رهگیر نیروی هوایی اوکراین پرواز می کند. این جنگنده دارای سقف 18 کیلومتر، برد 720 کیلومتر و سرعت 2.5 ماخ است. خدمه های MiG-31 از ارتفاع فرماندهی خود اهدافی را با استفاده از رادار Zaslon پیدا می کنند و موشک های R-37M را از فاصله 320 کیلومتری به سمت آنها شلیک می کنند، اگرچه برد بهینه آن از 130 کیلومترتجاوز نمی کند. Su-27 های اوکراینی مجهز به R-27 های همان دفتر طراحی Vympel هستند. برد آنها از 80 کیلومتر تجاوز نمی کند.
در پایان ماه اوت، در جریان ضد حمله ارتش اوکراین، نیروهای هوافضای روسیه به طور شبانه روزی در هشت منطقه بر فراز اوکراین گشت ‌زنی کردند. و هر گشت شامل یک جفت MiG-31 یا Su-35 بود. گشت‌ها به قصد شکار هواپیماهای تهاجمی Su-25، Su-24 و MiG-29 اوکراین بودند. تحلیلگران خارجی تایید کرده اند که اوکراین از زمان شروع این ضد حمله، چهار فروند میگ 29، شش فروند سوخو25 و یک سوخو24 و همچنین یک سوخو27 را از دست داده است. برانک، رینولدز و واتلینگ گزارش دادند: "در طول ماه اکتبر، نیروهای هوافضای روسیه روزانه 6 موشک R-37M پرتاب می کردند.
سرعت فوق العاده بالای این موشک همراه با برد عملیاتی بسیار طولانی و سر فرود که برای اصابت به اهداف در ارتفاع پایین طراحی شده است، امکان فرار موفقیت آمیز را نمی دهد. اینکه چه تعداد از آنها توسط خدمه MiG-31 سرنگون شده اند، مشخص نیست، اما احتمالاً چندین مورد است.
این تابستان، نیروهای اوکراینی یک دفعه پایگاه هوایی بلبک در کریمه را بمباران کردند. چند هواپیمای روسی منهدم شدند. اما هیچ هواپیمای میگ 31 آسیب ندید. خدمه جنگنده های شرکت کننده در درگیری اوکراین آسیب ندیدند. آنها به سمت اوکراینی ها شلیک می کنند و اوکراینی ها قادر نیستند به آنها جواب بدهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала