- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اردوغان خروج جزیی نیروهای روسیه از خرسون را تصمیمی مثبت دانست

© AP Photo / Turkish Presidencyواکنش اردوغان به مسابقه جنجالی فوتبال : فرانسه کشوری نژادپرست است
واکنش اردوغان به مسابقه جنجالی فوتبال : فرانسه کشوری نژادپرست است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2022
اشتراک
رئیس‌جمهور ترکیه تصمیم روسیه برای خارج کردن جزیی نیروهایش از نزدیکی شهر خرسون در جنوب اوکراین را تصمیمی مثبت دانست.
رئیس‌جمهور ترکیه تصمیم روسیه برای خارج کردن جزیی نیروهایش از نزدیکی شهر خرسون در جنوب اوکراین را تصمیمی مثبت دانست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه پنجشنبه (۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان) گفت تصمیم روسیه برای خارج کردن نیروهایش از نزدیکی شهر خرسون در جنوب اوکراین گامی مثبت است.
وی این اظهارنظر را در کنفرانس خبری قبل از سفر به ازبکستان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای ترک و در پاسخ به سوالی درباره چشم‌انداز مذاکرات مسکو و کی‌یف بیان کرد.
پیشتر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه دستور خروج نیروها از پشت رودخانه دنیپر را صادر کرده است. نیروهای روسیه در منطقه خرسون در جنوب اوکراین برای حفظ جان شهروندان تصمیم به ترک این منطقه گرفته‌اند.
ژنرال "سرگئی سوروویکین" فرمانده عملیات نظامی روسیه در اوکراین چهارشنبه به سرگئی شویگو گفت: اگر رژیم کی‌یف حمله ویرانگرتری به سد "کاخوفسکایا" انجام دهد، جریان آب ممکن است سرازیر شود که مناطق وسیعی را آب می‌برد و تلفات غیرنظامی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.
سوروویکین گفت که خروج از این منطقه به جلوگیری از بدترین سناریو و همچنین حفظ نیرو‌ها در منطقه کمک می‌کند. شویگو نیز به این ژنرال روس دستور داد تا جابجایی امن را برای نظامیان و غیرنظامیان ترتیب دهد.
مسکو ماه گذشته پس از آن که ساکنان خرسون در یک همه‌پرسی به جدا شدن از اوکراین و پیوستن به روسیه رای دادند، این منطقه را به خاک خود الحاق کرد. خرسون در جنوب اوکراین از اولین مناطقی بود که تحت کنترل نیروهای نظامی روسیه قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала