چین: آمریکا علاقه ای به صلح در اوکراین ندارد

© Sputnik / Alexey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن
تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2022
اشتراک
نسخه چینی نشریه گلوبال تایمز مدعی شد، واشنگتن واقعاً علاقه ای به صلح در اوکراین ندارد
به گزارش اسپوتنیک، نسخه چینی نشریه "گلوبال تایمز" می نویسد که دولت جو بایدن واقعاً علاقه ای به حل مناقشه اوکراین ندارد و فقط از آن برای تضعیف نه تنها روسیه، بلکه اروپا نیز استفاده می کند.
نویسندگان این مقاله بر این باورند که انتشار اطلاعاتی مبنی بر کاهش حمایت جمهوری‌خواهان از اوکراین عمداً پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا انجام شده است و از آنجایی که مذاکرات احتمالی بین کی یف و مسکو ممکن است به دلیل مداخله کاخ سفید با شکست مواجه شود، متحدان اروپاییبه رغم بحران اقتصادی و انرژی، چاره‌ای نخواهند داشت تا حمایت خود را از اوکراین ادامه و حتی افزایش دهند.
به نوشته این نشریه، هدف نهایی ایالات متحده این است که درگیری به طور نامحدود ادامه یابد. اوکراین به عنوان یک مهره قربانی خواهد شد تا روسیه و اروپا هر دو نابود شوند و در این میان واشنگتن نسبتاً آسیب نبیند.
ستون نویسان گلوبال تایمز می گویند: "جامعه بین المللی باید نسبت به هر اقدام ایالات متحده که ظاهراً صلح را ترویج می کند، ناامید شود".
همچنین "واشنگتن پست"، به نقل از منابع آگاه، گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به طور اختصاصی از رهبر اوکراین خواسته است که نسبت به مذاکرات با روسیه آمادگی نشان دهد. روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" نیز به نقل از منابعی گزارش داد که "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه های گذشته با "یوری اوشاکوف" دستیار رئیس جمهور روسیه در امور خارجه و "نیکولای پاتروشف"، دبیر شورای امنیت ملی روسیه، گفتگوهایی محرمانه داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала