ممکن است در روسیه کالیبر اصلی مسلسل های ارتش را افزایش دهند

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащий морской пехоты ВМФ РФ с автоматом на палубе тяжелого атомного ракетного крейсера "Петр Великий" в Североморске
Военнослужащий морской пехоты ВМФ РФ с автоматом на палубе тяжелого атомного ракетного крейсера Петр Великий в Североморске - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2022
اشتراک
آلن لوشنیکوف، رئیس کنسرن کلاشنیکف اعلام کرد در چارچوب کار بر روی تجهیزات سرباز نسل سوم، در حال بررسی امکان افزایش کالیبر اصلی مسلسل های سبک ارتش روسیه هستند که اکنون 5.45 میلی متراست.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "تمام جهانیان در حال کار برای تدوین راه حل های بالستیک جدید هستند. همانطور که می دانید، ایالات متحده قبلا قراردادی را برای تامین یک مجتمع جدید تسلیحات سبک (سلاح به اضافه مهمات) امضا کرده است و در حال حاضر در آن کالیبر گلوله نه 5.56 میلی متربلکه 6.8 میلی متر است. البته ما نیز به دنبال این هستیم. نمی توانیم افزایش کالیبر از 5.45 میلی متر به کایبر بزرگتر را منتفی دانست زیرا امروزه راه حل های کاملاً متفاوتی برای محافظت شخصی و فناوری های مختلفی وجود دارند. به طور حتم در این راستا کار خواهیم کرد."
به گفته رئیس کنسرن کلاشنیکف ، ممکن است یک مجموعه تفنگ با کالیبر جدید در طول ساخت تجهیزات جدید نظامی با مارک "لگیونر" ظاهر شود.
تفنگ خودکار کلاشنیکوف : اطمینان، سادگی و قدرت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2019
داده نمایی
تفنگ خودکار کلاشنیکوف : اطمینان، سادگی و قدرت
فشنگ متوسط ​​کم ضربه 5.45 در 39 میلی متر در اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده و در اوایل دهه 70 مورد استفاده قرار گرفت. این فشنگ مسطح بودن مسیر و دقت خوب آتش را فراهم می کند. جرم کوچک این فشنگ به سرباز اجازه می دهد تا مقدار زیادی مهمات را حمل کند. همانطور که بسیاری از کارشناسان خاطرنشان می کنند، توانایی نفوذی گلوله کالیبر 5.45 میلی متری دیگر با قابلیت های مدرن برای محافظت از افراد نظامی مطابقت ندارد. یا این حال گلوله کالیبر 5.45 میلی متری در نیروهای مسلح روسیه، امروزه رایج ترین مهمات برای نسخه های مختلف تفنگ های تهاجمی کلاشنیکف است.
در کشورهای ناتو نیز از دهه 1980، تفنگ های تهاجمی (مسلسل ها) عمدتاً از متوسط متوسط ​​با کالیبر کوچک 5.56 در 45 میلی متر استفاده می کردند. ایالات متحده اخیراً قراردادی را برای تامین سلاح های دارای فشنگ جدید 6.8 در 51 میلی متری برای سربازان امضا کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала