پیش‌ بینی درآمد ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه ۱۴۰۲

© Sputnik / Siavash Sobhgahiپیش‌ بینی درآمد ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه ۱۴۰۲
پیش‌ بینی درآمد ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه ۱۴۰۲ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2022
اشتراک
رییس سازمان امور مالیاتی ایران اظهار داشت: تعداد ۲۰۰ پرونده که ۸۰ درصد مالیات اشخاص حقوقی را تشکیل می‌دهند، مورد رسیدگی ویژه قرار خواهند گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، داوود منظور رییس سازمان امور مالیاتی ایران، در جلسه‌ای که روز شنبه با حضور رییس‌کل بازرسی کل کشور برگزار شد، گفت: در اوایل سال جاری جلسه مشترکی با سازمان بازرسی برگزار شد و در این جلسه مواردی از جمله اولویت‌های سازمان در سال ۱۴۰۱ صحبت شد. نگاه ما در سال جاری این است که بتوانیم مالیات را به منبع اصلی تأمین مالی دولت تبدیل کنیم و در آینده نزدیک بتوانیم کل بودجه جاری کشور را از طریق مالیات تأمین کنیم.
وی افزود: تلاش ما بر این است که تا پایان دولت بخش عمده بودجه جاری دولت را با مالیات تأمین کنیم، در سال ۹۹ متوسط درآمد ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰، ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است و امسال به ۴۰ هزار میلیارد تومان نزدیک شده‌ایم. امیدواریم علاوه بر رقم تعیین‌ شده در بودجه رقم بیشتری را وصول کنیم. در شش‌ ماهه اول امثال ۵۱ درصد از کل تکلیف بودجه‌ای خود را عمل کردیم که به‌ معنای وصول ۲۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات است. امروز نیز که در پایان مهر ماه قرار داریم، توانستیم به رقم تعیین‌ شده که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است، برسیم.
رییس سازمان امور مالیاتی ایران، با اشاره به توافق با سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بر این اساس به‌ روی سهم ۶۵۰هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه سال ۱۴۰۲ توافق کردیم، به این معنا که ماهانه ۵۴ هزار میلیارد تومان در ماه تأمین مالی انجام دهیم. برای رشد مالیات‌ها بر مبارزه با فرار مالیاتی تمرکز کردیم و تا امروز کمتر از یک‌ میلیون مؤدی جدید شناسایی شده‌اند.
وی تأکید کرد: دسترسی به سامانه‌های اطلاعاتی و تجمیع آنها این امکان را فراهم کرده است تا در مرحله شناسایی و وصول دست پرتری داشته باشیم. استفاده از اطلاعات ابزارهای پرداخت تحول بزرگی در حوزه مالیات‌ ستانی ایجاد کرده است. امسال و پس از مرداد ماه، رسیدگی را آغاز کردیم.
تحول دیگری که در پیش داریم این است که تعداد ۲۰۰ پرونده بزرگ که ۸۰ درصد ارزش مالیات اشخاص حقوقی را تشکیل می‌دهند مورد رسیدگی ویژه قرار بگیرند. خبره‌ترین ممیزین کار رسیدگی بر آنها را انجام خواهند داد.
منظور با ابراز اینکه در زمان حاضر برخی خدمات الکترونیکی شده است و در آستانه الکترونیکی کردن ثبت شکایات هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم در استقرار دولت الکترونیک جزو دستگاه‌های پیشروی دولت باشیم. وظیفه هوشمندسازی یا دیجیتالی کردن مالیات را باید در عمل پیاده‌سازی کنیم، البته عقب‌ ماندگی‌ های تاریخی در این حوزه داریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала