آلمان از تحویل سامانه پدافند هوایی IRIS-T و 100 دستگاه تانک به اوکراین خبر دادند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرچم آلمان
پرچم آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2022
اشتراک
کریستینا لامبرشت وزیر دفاع آلمان از تحویل سامانه پدافند هوایی IRIS-T و 100 دستگاه تانک از یونان و اسلواکی به اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، کریستینا لامبرشت وزیر دفاع آلمان در سخنانی گفت که ما در در یک برهه زمانی جدی زندگی می‌کنیم و در چنین مواقعی نیز مهم است که بدانیم کجا در دفاع داریم. لامبرشت گفت: پدافند هوایی یکی از مناطقی است که باید در آن اقدام کرد.
او از ناتو خواست تا روی تقویت دفاع کار کند و از تحویل جدید تسلیحات به کی یف خبر داد.
وی از تحویل از تحویل سامانه پدافند هوایی IRIS-T و 100 دستگاه تانک از یونان و اسلواکی به اوکراین خبر داد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2022
ترامپ خواستار آغاز فوری مذاکرات درباره اوکراین شد
در پایان سپتامبر، اولاف شولز، صدراعظم آلمان به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که آلمان به حمایت از کی یف ادامه خواهد داد.
همچنین اولاف شولز در یک کنفرانس بین المللی در 25 اکتبر در برلین گفت، ابزارهای حمایت بلندمدت برای اوکراین مورد بحث قرار خواهد گرفت.
پیش از این در خبرها آمده بود که نمایندگان کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره احتمال استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه صحبت کردند. این مطلب را الکسی یرخوف سفیر فوق العاده و تام الاختیار روسیه در ترکیه 30 سپتامبر طی سخنرانی خود در کنفرانسی درباره حل و فصل اوضاع اوکراین بیان کرد.به گفته وی، مدت طولانی است که این ائتلاف به مرزهای روسیه نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود که باعث نگرانی مسکو می‌شود. در همان زمان، یرخوف ناتو را از جمله بقایای دوره جنگ سرد خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала