رئیس سازمان فضایی ایران: 3 مرکز کنترل ماهواره‌های سنجش تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

© Photo / IRNAحسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران
حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2022
اشتراک
حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: تا پایان سال سه مرکز دیگر کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، حسن سالاریه صبح امروز شنبه در آئین افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور در مرکز فضایی ماهدشت که با حضور وزیر ارتباطات صورت گرفت، اظهار کرد: این مرکز برای کنترل ماهواره‌ها از کلاس خیام است و تا پایان سال سه مرکز دیگر از این نوع در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی خواهد شد.
وی بیان کرد: این مرکز دارای سه سالن اصلی است که شامل کنترل ماهواره و طراحی مأموریت، تله‌متری و ارسال و دریافت تصاویر ماهواره می‌شود.
ماهواره ایرانی خیام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2022
وزیر ارتباطات ایران: کنترل ماهواره خیام به‌طور کامل در دست متخصصان ایرانی است
رئیس سازمان فضایی تصریح کرد: در ساخت این مرکز از سخت‌ترین استانداردها پیروی کردیم و بیش از ۲۰ آئین‌نامه بین‌المللی و استاندارد در حوزه‌های مختلف در این امر رعایت شده است.
وی خاطرنشان کرد: سعی داریم تا بیشترین بهره‌گیری از این داده‌ها را داشته باشیم و این کار را به صورت عملیاتی به کارگیری کنیم.
سالاریه گفت: در این راستان ارگان‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی که احراز هویت شوند می‌توانند از تصاویر و داده‌های ماهواره خیام بهره‌مند شوند و به نوعی یک تحول خواهد بود، البته اگر شرکتی درخواستی داشته باشند، طبق اولویت‌ها و مسیر ماهواره ماموریت‌هایی را تعریف می‌کنیم.
وی اظهار کرد: مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور توانایی ارتباط با ۳ تا ۱۰ ماهواره از این نوع را دارد و می‌واند به صورت همزمان ارسال و دریافت پیام کند.
رئیس سازمان فضایی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی بلندمدتی که داریم باید مراکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور در کشور را توسعه دهیم، چراکه این امر پیش‌نیاز افزایش ماهواره‌های سنجشی است.
وی خاطرنشان کرد: ایستگاه بک‌آپ‌گیری موبایل سیار این مرکز هم از امروز شروع به کار کرد و در مواقع ضروری توانایی ارتباط با ماهواره برای ارسال و دریافت داده‌های لازم را خواهیم داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала