- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وقتی زلنسکی از ناتو می خواهد حملات "پیشگیرانه" به روسیه انجام دهد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiوقتی زلنسکی از ناتو می خواهد حملات "پیشگیرانه" به روسیه انجام دهد
وقتی زلنسکی از ناتو می خواهد حملات پیشگیرانه به روسیه انجام دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
اشتراک
زلنسکی از ناتو خواست تا قبل از استفاده از تسلیحات هسته‌ای توسط روسیه، یک حمله "پیشگیرانه" به روسیه انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی در سخنانی گفت که ناتو باید حملات "پیشگیرانه" علیه فدراسیون روسیه انجام دهد و "منتظر حملات هسته‌ای روسیه" نباشد.
پیش از این، الکسی لئونکوف، کارشناس نظامی گفته بود که انتشارات رسانه های برجسته غربی در مورد قصد ادعایی روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین می تواند نشان دهد که ایالات متحده در حال آماده سازی یک تحریک هسته ای واقعی در مناطق تحت کنترل رژیم کی یف است.
پیش از این در خبرها آمده بود که سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد بیانیه زلنسکی در مورد حمله پیشگیرانه به روسیه تهدیدهای ناشی از کی یف و ضرورت اجرای عملیات ویژه در اوکراین را ثابت می کند.
لاوروف گفت:" دیروز، زلنسکی از اربابان غربی خود خواست تا یک حمله اتمی پیشگیرانه علیه روسیه انجام دهند. بنابراین، این شخص در ماهیت امر شواهد دیگری از تهدیدهای ناشی از رژیم کی یف به کل جهان ارائه کرد و عملیات نظامی ویژه برای خنثی کردن آنها آغاز شد."
لاوروف تلاش‌های منشی‌های مختلف زلنسکی را مضحک خواند که ادعا می کنند رئیس‌جمهور اوکراین چیز دیگری در سر دارد. وزیر امور خارجه افزود: "همه ما به یاد داریم که چگونه در ژانویه او تمایل اوکراین را برای در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای اعلام کرد. بنابراین، این فکر عمیقاً در او ریشه دارد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала