همه پرسی ها درباره پیوستن جمهوری های دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون به روسیه آغاز شدند

© Sputnik / Maksim Zakharov /  مراجعه به بانک تصاویر همه پرسی درباره پیوستن جمهوری های دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون به روسیه آغاز شد
همه پرسی درباره پیوستن جمهوری های دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون به روسیه آغاز شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
اشتراک
همه پرسی درباره پیوستن به روسیه در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون ساعت 8 صبح امروز به وقت محلی آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، 19سپتامبر، مجالس اجتماعی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک از دنیس پوشیلین و لئونید پاسچنیک، سران جمهوری‌ها درخواست کردند تا فوراً همه‌پرسی برای پیوستن به روسیه برگزار کنند. روز بعد، مقامات جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک اعلام کردند که همه پرسی از 23 تا 27 سپتامبر برگزار می شود. همچنین 20 سپتامبر، حکومت های محلی استان های زاپوریژنیا و خرسون برنامه های خود را برای برگزاری همه پرسی در همان تاریخ ها اعلام کردند. نمایندگان این مناطق تاکید کردند، پیوستن به روسیه باعث امنیت سرزمین های آنها و احیای عدالت تاریخی خواهد شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه از تصمیمات همه پرسی حمایت خواهد کرد.
در روسیه نیز مراکز رای گیری برای همه پرسی درباره پیوستن جمهوری های دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون به روسیه گشوده شدند. مراکز رای گیری در حال حاضر در منطقه خودمختار یهودی، کامچاتکا و ساخالین فعال هستند. رای گیری تا 27 سپتامبر ادامه خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала