نظرات کارشناسان درباره همه پرسی های پیوستن جمهوری های دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون به روسیه

© Sputnik / Валерий Мельников /  مراجعه به بانک تصاویر نظرات کارشناسان درباره همه پرسی پیوستن جمهوری های دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون به روسیه
نظرات کارشناسان درباره همه پرسی پیوستن جمهوری های دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون به روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک از چند کارشناس درباره همه پرسی های پیوستن جمهوری های دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون به روسیه نظر خواهی کرد:
الیسئو برتولازی، روزنامه نگار، که در حال حاضر در دونتسک مستقر است:
پیوستن به روسیه تجسم خواسته های مردم دونباس است که آنها از سال 2014 به دنبال آن هستند. دونتسک ماه هاست که زیر بمباران بوده است، زیرا در واقع تسلیحات ناتو و سربازان اوکراینی تمام شهر را به طور کامل تحت کنترل دارند. هر روز مرگ ببار می آورد!
دوسان پروروکوویچ، دانشمند علوم سیاسی:
روسیه دیگر بر اساس نظم موجود که غرب در اوایل دهه 1990 تعریف کرد، بازی نمی کند و در حال تغییر این نظم است و این یکی از دلایلی است که از حمایت بخش غیرغربی جهان برخوردار است. این استقرار قواعد جدید بازی است که غرب باید آن را بپذیرد.
آمدئو آووندت، رهبر سازمان ایتالیای متحد:
رژیم کی یف راه تروریسم عمدی را انتخاب کرده است. مردم دونباس آزادی را با خون به دست می آورند. من مطمئن هستم که تمام اهداف محقق خواهد شد. حفظ آرامش، خویشتن داری و شهامتی که همیشه آنها را متمایز کرده، برای روس ها بسیار مهم خواهد بود.
همه پرسی درباره پیوستن جمهوری های دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون به روسیه آغاز شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
همه پرسی ها درباره پیوستن جمهوری های دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون به روسیه آغاز شدند
مارتین رودریگز اوسس، تحلیلگر:
پوتین واشنگتن، لندن و اتحادیه اروپا را به عنوان بازیگران اصلی معرفی کرده و اوکراین در این سناریو تنها صحنه است. در صورت پیوستن به روسیه "به این چالش به نوع دیگری پاسخ داده می شود زیرا از خط قرمز عبور خواهد شد.
آنا ترزا گوتیرز آنا ترزا گوتیرز، مورخ و محقق دانشگاه متروپولیتن خودمختار مکزیک (UAM) و متخصص در جنگ سرد و فضای پس از فروپاشی شوروی:
این مناطق از نظر تاریخی به روسیه تعلق داشتند و اگرچه قوانین بین المللی می گوید که این مناطق به دلایل تاریخی نباید ضمیمه شوند، اما حقیقت این است که این مردم خواستار پیوستن به روسیه هستند. روسیه برای مدت طولانی منتظر بوده است و در موضوع به رسمیت شناختن توافقنامه های مینسک توسط اوکراین و ایجاد نوعی فدراسیون که در آن هم زبان روسی و هم ویژگی های هر فرهنگ ارائه شده در اوکراین در نظر گرفته می شود، بسیار صبور عمل کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала