گزارش و تحلیل

روسیه مجبور است برای بقای خود بجنگد، دیگران هم همینطور

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر سربازن ارتش روسیه
 سربازن ارتش روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
اشتراک
خیلی وقت ها با دوستانی وارد صحبت می شویم و شروع می کنند سوال کردن که آیا نمی شد روسیه دست به عملیات ویژه در اوکراین نزند و راه های دیگری را برای حل این اختلاف پیدا کند.
متاسفانه باید گفت خیر، قطعا هم روسیه تمام تلاش خود را انجام داده بود تا کار به اینجا نکشد ولی آمریکایی ها ومتحدین شان هر راهی برای حل مسالمت آمیز این اختلاف ها و رفع تهدید ها بر علیه روسیه را بسته بودند.
بحث موجودیت روسیه است، یعنی رئیس جمهوری روسیه مجبور بود میان اینکه روسیه نابود شود یا اینکه وارد عملیات ویژه شود یکی را انتخاب کند.
آمریکایی ها تلاش داشتند از طریق اوکراین کارهایی را انجام دهند تا روسیه را نابود و تجزیه کنند و آنها حتی به تجزیه روسیه راضی نبودند و طبق اطلاعاتی که روسها از آزمایشگاه های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک آمریکایی ها در اوکراین به دست آورده اند، آمریکایی ها در حال تولید تسلیحات بیولوژیک ای بودند که نژاد روس را هدف قرار دهد و کل نژاد روس را نابود کند.
البته فقط مساله محصور به روسها نبود بلکه در تلاش بودند تا تسلیحاتی تولید کنند که نژاد همه دشمنانشان را هدف قرار دهد و فقط به آنهایی که نژاد مد نظر خودشان بود آسیب نزند.
قبل تر برخی متوجه اظهار نظر برخی سیاست مداران وشخصیت های برجسته آمریکایی در کنفرانس های بین المللی نبودند، وقتی که آنها می گفتند تعداد جمعیت کره زمین بسیار زیاد است و امکان تامین منابع مورد نیاز آنها وجود ندارد و این جمعیت باید به کمتر از نصف تقلیل پیدا کند.
منظورشان همین نکته بود که با استفاده از تسلیحات بیولوژیک و شیمیایی و راه انداختن جنگهای متنوع کاری کنند بیش از نیمی از جمعیت کره زمین کم شود تا باقیمانده ها بتوانند راحت از منابع کره زمین استفاده کنند.
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2022
سخنرانی لاوروف در باره اوکراین در نشست شورای امنیت سازمان ملل
البته قبلا هم در مقالاتی به این نکته اشاره کرده ام که به همین دلیل هم می باشد که مثلا مشاهده می کنیم ویروسی مانند ویروس کرونا نسبت به بعضی افراد که حتی ممکن است از نظر بنیه نسبت به دیگران سالم تر باشند تهاجمی تر عمل کرده و آنها را از پا در آورده و برخی دیگر که شاید از نظر جسمانی ضعیفتر بودند از این ویروس جان سالم به در بردند.
اینها آنقدر موجودات پستی هستند که حتی در این زمینه برایشان مثلا مهم نیست و نبوده که چند ملیون شهروند آمریکایی نیز کشته خواهند شد، چون آنها نیز از همان نژاد ها هستند.
شاید در بسیاری از کشورهای جهان چون مردم درگیر مسایل سیاسی نیستند متوجه نباشند که جریان سیاست های آمریکا چگونه است اما ما در ایران به خوبی این سیاستها را لمس می کنیم.
همینطور بسیاری از کشورهای منطقه ما سیاست های آمریکا را لمس می کنند.
ما با دو گونه از شرایط مواجه هستیم، شرایط کشورهایی مانند مثلا عراق یا لیبی و ... که در آن می بینیم صدام حسین و قذافی تمام و کمال هر چه آمریکایی و غربی ها و ذیل آنها مجامع و سازمان های بین المللی گفتند را اجرا کردند تا از درگیری پرهیز کنند اما در نهایت وقتی که آمریکایی ها خیالشان راحت شد که اینها دیگر توان دفاع از خود را ندارند عراق و لیبی را نابود کردند.
کشورهایی را داریم که از تجربه عراق و لیبی درس گرفتند و به مقابله پرداختند مانند سوریه و یمن و...
حال کشورهایی را داریم مانند ایران که در برهه ای تلاش کردند تا اطمینان حاصل کنند آیا امکان حل مسالمت آمیز مناقشه وجود دارد یا نه ولی همزمان به سمت ایجاد یک معادله بازدارنده در مقابل آمریکا رفتند تا هزینه را برای ماجراجویی آمریکایی ها بالا ببرند.
Президент РФ Владимир Путин на саммите Шанхайской организации сотрудничества в Самарканде - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2022
پوتین: روسیه تا کنون با خویشتنداری به حملات اوکراین پاسخ داده است
برخی شاید ندانند یا فراموش کرده باشند که در سال 2004-2005 میلادی تیم آقای خاتمی که پرچم گفتگوی تمدن ها را در سازمان ملل بالا برده بودند و تلاش داشتند به هر ترتیبی شده با آمریکا کنار بیایند حتی پذیرفتند که کل برنامه هسته ای ایران برای مدتی تعطیل شود، ولی باز هم آمریکایی ها به تعهداتی که از طریق سه کشور اروپایی به ایرانی ها داده بودند عمل نکردند و برنامه های خود برای تحریم ایران و بردن پرونده ایران به شورای امنیت را ادامه دادند.
بحث خودداری آمریکا به انجام تعهدات اش محصور به توافق هسته ای 2015 نبوده.
ایرانی ها از همان سال 2005 متوجه شدند که این راه به نتیجه ای نخواهد رسید و از همان زمان برنامه خود برای گسترش نفوذ منطقه ای و همچنین تولید تسلیحاتی که می تواند توازن قوا ایجاد کند را پیش بردند، البته آمریکایی ها و غربی ها را همزمان سرگرم جدل درباره برنامه هسته ای کرده بودند.
می توان گفت برنامه هسته ای ایران به سپری تبدیل شد تا همه ضربه ها را متحمل شود تا پشت این سپر ایران بتواند هم برنامه های دفاعی خود مانند برنامه موشکی و پهبادی را به سرعت پیش ببرد هم اینکه در میدان نیروهای متحد خود با پخش کند تا آمریکایی ها ونیروهای متحدشان را محاصره کنند.
گو اینکه به قول معروف آمریکایی ها مدرن ترین تسلیحات را در اختیار دارند و طی سالهای گذشته صدها ملیارد دلار سلاح در اختیار متحدین شان برای مقابله با ایران قرار داده اند اما وقتی به دکترین نظامی ایران نگاه می کنیم می بینیم که ایرانی ها علیرغم اینکه هزینه کردشان یک صدم آنها است موفق شده اند موازنه قوا ایجاد کنند.
اصل جریان هم در این است که مثلا شما اگر هواپیما در اختیار دارید برای این است که این هواپیما بتواند موشک و یا بمب حمل کند و به هدف برساند.
خوب ایرانی ها دیدند که فعلا امکان تولید آن هواپیماهای پیشرفته را ندارند، به جای آن موشک هایی تولید کردند که می توانند به هدف برسند وهمان کار را انجام دهند، همچنین نیروهای خود و متحدین شان را آنقدر به دشمن نزدیک کرده اند که بتوانند در صورت نیاز به جای اینکه با هواپیما بمب را منتقل کنند خمپاره و بمب را از همان نزدیکی روی سر دشمن پرتاب کنند.
ایرانی ها با انبوه سازی موشک و پهباد و... کاری کرده اند که موازنه توانمندی تسلیحات آمریکایی در مقابل ایران نیز زیر سوال برود.
به عنوان مثال می گویم سامانه های دفاعی ناوهای آمریکایی برای دفاع در مقابل مثلا پنجاه هدف مهاجم درست شده، حال تصور کنید به یکباره صد پهباد و یا شاید هزار پهباد و چند هزار موشک به یکباره به سمت آن ناو همزمان حمله ور شوند.
فکر می کنید چه اتفاقی می افتد.
کافی است یکی از اینها بتواند از سامانه دفاعی عبور کند و کار تمام است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2022
اردوغان: پوتین می خواهد هر چه زودتر بحران اوکراین پایان یابد
طبق بر آورد خود آمریکایی ها ایرانی ها موفق شده اند صدها هزار موشک و پهباد متنوع تولید کنند که در صورت حمله کل سامانه های دفاعی آمریکا و متحدین اش از اسرائیل گرفته تا کشورهای عربی خلیج فارس فلج می شود.
به همین دلیل می باشد که امروزه آمریکایی ها شدیدا در صدد هستند که برنامه های دفاعی ایران و همچنین نفوذ منطقه ای ایران را هدف قرار دهند.
بدیهی است در صورتی که آنها موفق شوند که به هدف خود برسند آنوقت به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از طریق متحدین شان در منطقه جنگی زرگری با ایران راه می اندازند و بعد خودشان مستقیم وارد جنگ با ایران می شوند.
مانند اتفاقی که مثلا برای کویت رقم زدند و سفیرشان در بغداد (ایپرل گلاسبی) چراغ سبز به صدام حسین برای حمله به کویت داد و از آن حمله به عنوان بهانه برای نابودی عراق استفاده کردند و یا اینکه راه را برای انجام عملیات القاعده در یازده سپتامبر هموار کردند وی طبق برخی گزارش ها حتی خودشان نقشه را کشیدند و انجام دادند و القاعده فقط عامل بود تا بهانه حمله آنها به افغانستان را فراهم کند.
در واقع هم دلیل اصلی اصرار آمریکا برای به بن بست کشیدن توافق با ایران وهمچنین خودداری از تعهد دادن در زمینه اجرای تعهدات اش هم به همین دلیل می باشد، چون فقط دنبال خریدن وقت است تا زمان مناسب فرا برسد و بتواند سراغ ایران بیاید.
در حال حاضر در صورتی که کشورهایی که فعلا هدف آمریکا هستند، مثل ایران و روسیه و چین و هند و ... با هم همراه شوند قطعا آنوقت آمریکا مجبور می باشد از اجرای نقشه های خود کوتاه بیاید وگرنه دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала