درخواست اوکراین از اسرائیل برای افشای حمایت نظامی ایران از روسیه

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است
عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2022
اشتراک
آکسیوس خبر داد که اوکراین از اسرائیل خواسته تا اطلاعات خود را درباره حمایت نظامی ایران از روسیه به افشا کند.
به گزارش اسپوتنیک، وبگاه اکسیوس با نقل از مقامات بلند پایه اسرائیل نوشت؛ مقامات اوکراین از اسرائیل خواسته اند اطلاعاتی را درباره حمایت نظامی نیروهای مسلح ایران از روسیه را فاش کند.
خاطرنشان می‌شود که طرف اوکراینی به‌ ویژه نگران گزارش‌هایی مبنی بر حضور پهپادهای شاهد-136 ایرانی در منطقه جنگی است. اضافه شده که کی یف به طرف اسرائیلی پیشنهاد ایجاد یک کانال گفتگوی ویژه در مورد مشکلات خاورمیانه را داده است.
در سفر سیمونا هالپرین، رئیس بخش اروپایی-آسیایی وزارت خارجه اسرائیل به کی یف در جریان گفتگوهای وی با ماکسیم سوبخ، نماینده ویژه اوکراین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا این موضوع مورد بحث قرار گرفت. وی از اسرائیل خواست به اوکراین کمک نظامی کند و به تحریم های غرب علیه مسکو بپیوندد.
پیش از این کم مک میلان، افسر نظامی ارتش آمریکا گفته بود که پهپادهای ساخت ایران که علیه ارتش آمریکا در عراق استفاده می‌شوند که هدف دشواری برای سامانه‌های پدافند هوایی هستند. به گفته وی، پهپادهای شاهد-136 محموله انفجاری حمل می کنند و مستقیم به سمت هدف پرواز می کنند.
گفتنی است که در ماه آگوست، واشنگتن پست با انتشار مقاله‌ای مدعی شد که ایران پهپادهای خود را به روسیه ارسال می کند و متعاقباً ادعاهای مشابهی از سوی نمایندگان دولت آمریکا مطرح شد. دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، این گونه پیام ها را غیر واقعی خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала