- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

توضیحات وزارت دفاع روسیه درباره بسیج جزئی در کشور

CC BY 2.0 / The U.S. Army / afghanistanتوضیحات وزارت دفاع روسیه درباره بسیج جزئی در کشور
توضیحات وزارت دفاع روسیه درباره بسیج جزئی در کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2022
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای برای شهروندان، درخصوص بسیج جزئی در کشور توضیحاتی داد: 1 - کسانی که به سن خدمت رسیده اند فراخوانده می شوند - البته تیراندازان، تانکرها، توپچی ها، رانندگان، راننده-مکانیک ها شامل این لیست می باشند- به این ترتیب دستور ذخیره سازی نیرو برای همه افراد داده نمی شود، اما اولویت با کسانی است که دارای تخصص های نظامی مناسب هستند..
2 - به این ترتیب دستور ذخیره سازی نیرو برای همه افراد داده نمی شود، اما اولویت با کسانی است که دارای تخصص های نظامی مناسب هستند.
3 - تعداد سربازان وظیفه، بر اساس نیازهای منظم یگان های نظامی تعیین می شود.
4 - یکی از شروط اصلی تجربه رزمی است.
5 - هم افسران، هم سربازها، هم گروهبان ها به این خدمت فراخوانده می شوند.
6 - طبق قانون، سربازان و گروهبان های زیر 35 سال، افسران زیر 50 سال، افسران ارشد زیر 55 سال مشمول خدمت اجباری برای بسیج هستند.
7 – جایگاه هایی در بسیج وجود دارد که می توانند توسط زنان دارای تخصص های نظامی مرتبط مانند کارکنان پزشکی پر شوند - اما نیاز به چنین متخصصانی کم است.
طبق قانون افراد زیر فراخوانده نمی شوند: • شهروندان دارای درجه حفاظت، که شامل کارکنان شرکت های صنایع دفاعی می شوند. • به دلایل پزشکی به طور موقتبرای خدمت نامناسب شناخته می شود.
• افرادی که درگیر مراقبت دائمی از یکی از اعضای خانواده یا افراد معلول گروه I هستند .
• افرادی با داشتن 4 یا بیشتر فرزند وابسته زیر 16 سالشامل این فراخوان نمی شوند.
• کسانی که مادرانشان علاوه بر آنها 4 فرزند یا تعداد فرزند بیشتر زیر 8 سال دارند و آنها را بدون شوهر بزرگ می کنند.
• شهروندانی که طبق روال تعیین شده برای سازمان ها رزرو شده اند، طبق بند 1 ماده 18 قانوناین افراد برای "آموزش بسیج" مشمول تعویق هستند.
• در صورتی که مستمری بگیر نظامی صرف نظر از تعلق به نیروی انتظامی بازنشسته (بالای 65 سال یا به دلایل پزشکی) و یا شامل قانون حذف از ثبت نام سربازیباشد، این افراد مشمول بسیج نمی شود.
• افراد سهمیه ای در لیست فراخوانده شده، بر اساس میزان ذخیره بسیج موجودمنطقه فراخوانده می شوند. هر منطقه وظیفه بسیج جداگانه دارد، بستگی به تعداد شهروندان ثبت نام نظامی در منطقه انجام می شود.
• کسانی که به طور دائم در خارج از روسیه زندگی می کنند و در سربازی ثبت نام نکرده اند مشمول خدمت اجباری نیستند و کسانی که برای مدت کوتاهیکشور ترک کرده اند و در محل اقامت خود در روسیه در ارتش ثبت نام کرده اند می توانند به بسیج فراخوانده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала