افزایش تولید خودرو در ایران

© Sputnikخودرو
خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2022
اشتراک
قالیباف از برنامه‌های جدید رشد تولید خودرو و همکاری با روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تجارت نیوز"، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در نشست خبری با خبرنگران از برنامه‌های جدید رشد تولید خودرو و همکاری با روسیه خبر داد. قالیباف در ادامه گفت در نیمه دوم سال ۵۰ درصد تولید خودرو افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه افزود: " تولید در ماه مرداد نسبت به تیر حدود ۴٫۶ درصد رشد داشته و در برنامه نیمه دوم سال وزارت صمت رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو در نظر گرفته شده است. سه هیات از کشور روسیه در تهران حضور دارند که یکی از این هیات‌ها، در پی صحبت‌های پوتین با رئیسی در تهران حاضر شد و حدود ۷۵۰ نشست برای آنها برنامه‌ریزی شده است. تجارت ایران با کشور روسیه در پنج ماه نخست سال با حدود ۳۱ درصد رشد همراه شد. تجارت ایران با روسیه در سال‌های گذشته بیشتر مربوط به بخش کشاورزی بود. اما امسال به تدریج تراز صادرات صنعتی ایران به این کشور افزایش یافت.
در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه، یک تفاهم‌نامه ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و روسیه امضا شده است. روسیه خواستار واردات خودروهای شاهین و تارا به این کشور شده است.
بازگشت شرکت خودروسازی مرسدس بنز به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2022
سرقت لاستیک‌های تمامی خودرو‌های بنز در یک نمایشگاه +ویدئو
خودروهای هندی و برزیلی وارد کشور نمی‌شوند. شرکت‌های ایرانی با برندهای خوب اروپایی وارد مذاکره شدند و برخی از خودروهای کره‌ای باکیفیت که در رده خودروهای اقتصادی کره قرار گرفته اند، وارد کشور می‌شوند. خودروهای وارداتی باکیفیت خواهند بود و استانداردهای ۸۵ گانه را نیز پاس می‌کند. در آئین‌نامه واردات خودرو نیز هیچ شرایطی برای منبع ارز در نظر نگرفته‌ایم. بانک مرکزی مسئول تخصیص و تامین ارز است. بنابراین منشا تامین ارز می‌تواند هر چیزی از جمله فرش و حتی رمزارز نیز باشد.
وزارت صمت مدعی است که کیفیت خودروها قابل قبول نیست و از خودروهای بی‌کیفیت حمایت نمی‌کند. اما وزارت صمت برنامه ایجاد پلتفرم‌های جدید خودرویی دارد که در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ خودروهای جدید و با کیفیتی وارد بازار کشور می‌شوند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала