پیام رئیس جمهور فدراسیون روسیه

© Sputnik / Sergej Bobylev/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین درباره دونباس سخنرانی می کند
پوتین درباره دونباس سخنرانی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2022
اشتراک
پوتین: هدف غرب تضعیف، تجزیه و نابودی روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود گفت: موضوع سخنرانی من وضعیت دونباس و روند عملیات نظامی ویژه برای آزادسازی آن از دست رژیم نئونازی است که در سال 2014 در نتیجه یک کودتای مسلحانه در اوکراین قدرت را به دست گرفت.
پیام من به شما است، به همه شهروندان کشورمان، به مردم از نسل ها، سنین و ملیت های مختلف، به مردم سرزمین مادری بزرگ ما، به همه کسانی که روسیه تاریخی بزرگ آنها را متحد کرده است، به سربازان و افسران، داوطلبانی که اکنون هستند، برادران و خواهران ما - ساکنان جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک، مناطق خرسون و زاپوروژیا و سایر مناطق آزاد شده از رژیم نئونازی، که در خطوط مقدم می جنگند و در پست نظامی هستند.
این در مورد اقدامات ضروری و فوری برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی روسیه، حمایت از تمایل و اراده هموطنانمان برای تعیین آینده خود و در مورد سیاست تهاجمی بخشی از نخبگان غربی خواهد بود که در حال تلاش هستند. با تمام قوا برای حفظ سلطه خود و به همین منظور سعی در مسدود کردن و سرکوب هر گونه مراکز توسعه مستقل مستقل دارند تا همچنان به تحمیل ظالمانه اراده خود بر سایر کشورها و مردمان و کاشتن شبه ارزش های خود ادامه دهند.
هدف این غرب تضعیف، تجزیه و در نهایت نابودی کشور ماست. آنها قبلاً مستقیماً می گویند که در سال 1991 توانستند اتحاد جماهیر شوروی را تجزیه کنند و اکنون زمان برای خود روسیه فرا رسیده است که باید به مناطق و مناطق زیادی تقسیم شود که به شدت با یکدیگر در جنگ هستند.
و مدت هاست که چنین طرح هایی را در نظر گرفته اند. آنها باندهای تروریست های بین المللی را در قفقاز حمایت کردند، زیرساخت های تهاجمی ناتو را در نزدیکی مرزهای ما گسترش دادند. آنها روس هراسی کامل را سلاح خود قرار دادند، از جمله برای چندین دهه آنها به طور هدفمند نفرت از روسیه را پرورش دادند، در درجه اول در اوکراین، که برای آن سرنوشت یک جای پای ضد روسیه را آماده می کردند، و خود مردم اوکراین به گوشت توپ تبدیل کردند و به جنگ به ما سوق دادند. این جنگ در سال 2014، با استفاده از نیروهای مسلح علیه مردم غیرنظامی، سازماندهی نسل کشی، محاصره، ترور علیه افرادی که از به رسمیت شناختن قدرتی که در نتیجه کودتا در اوکراین به وجود آمده بود، سر باز زدند انجام شد.
و پس از اینکه رژیم فعلی کی‌یف به طور علنی از راه حل مسالمت آمیز برای مشکل دونباس امتناع ورزید و علاوه بر این، ادعای خود را مبنی بر داشتن سلاح هسته ای اعلام کرد، کاملاً مشخص شد که یک حمله جدید و در عین حال دیگر، همانطور که قبلاً دو بار اتفاق افتاده بود، در مقیاس بزرگ حمله گسترده به دونباس اجتناب ناپذیر بود و پس از آن، به طور اجتناب ناپذیر، حمله به کریمه روسی در روسیه خواهد بود.
پوتین تاکید کرد که در این شرایط، تصمیم برای راه اندازی یک عملیات ویژه پیشگیرانه تنها تصمیم ممکن بود. آزادسازی کل قلمرو دونباس به همان هدف باقی می ماند.
وی ادامه داد: جمهوری خلق لوهانسک تقریباً به طور کامل از نئونازی ها پاکسازی شده است. جنگ در جمهوری خلق دونتسک ادامه دارد. در اینجا، به مدت هشت سال، رژیم اشغالگر کی‌یف یک خط استحکامات طولانی مدت ایجاد کرد. حمله رودرروی آنها منجر به خسارات سنگینی می شد، بنابراین واحدهای ما و همچنین واحدهای نظامی جمهوری های دونباس به طور سیستماتیک، شایسته عمل می کنند، از تجهیزات استفاده می کنند، از پرسنل محافظت می کنند و گام به گام زمین دونتسک را آزاد می کنند.
همانطور که می دانید، سربازان حرفه ای که تحت قرارداد خدمت می کنند در یک عملیات نظامی ویژه شرکت می کنند. تشکل های داوطلب نیز شانه به شانه با آنها می جنگند: افراد با ملیت ها، حرفه ها، سنین مختلف میهن پرستان واقعی هستند. آنها به ندای قلب خود برای دفاع از روسیه و دونباس ایستادند.
در این راستا، من قبلاً به طور کامل و در کوتاه ترین زمان ممکن به دولت و وزارت دفاع دستوراتی برای تعیین وضعیت حقوقی داوطلبان و همچنین رزمندگان یگان های جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک داده ام. این باید مانند سربازان عادی ارتش روسیه باشد، از جمله مادی، حمایت پزشکی، تضمین های اجتماعی. باید توجه ویژه ای به سازماندهی تامین تجهیزات و تکنیکی واحدهای داوطلب و گروه های شبه نظامی مردمی دونباس شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала