گزارش و تحلیل

غرب سلاح اصلی مسکو را در نظر نگرفته

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2022
اشتراک
غربی ها باید پاسخگوی تبدیل اوکراین به یک "بمب کثیف" ژئوپلیتیکی علیه مسکو شوند.
اسپوتنیک – ریا نووستی، دیشب، رئیس جمهور فرانسه درخواست تماس تلفنی اضطراری با ولادیمیر پوتین کرد - که رد شد. اما امانوئل ماکرون همچنان انتظار دارد در روزهای آینده با رهبر روسیه گفتگو کند. ولادیمیر زلنسکی فوراً با رجب طیب اردوغان تماس گرفت. جوزپ بورل، اولاف شولز، وزارت امور خارجه آمریکا و ناتو به روسیه وعده تحریم های جدید دادند. دلیل این هیاهو، سازماندهی سریع همه پرسی در جمهوری های مردمی دونتسک، لوهانسک و استان های زاپوروژیا و خرسون برای پیوستن به روسیه است.
فقط روز دوشنبه این موضوع ظاهر شد و دیروز مراحل رسمی برای اتخاذ تصمیمات لازم به تصویب رسید. و اما کشنده ترین اطلاعات تاریخ همه پرسی بود که به معنای واقعی کلمه پس فردا - 23 سپتامبر - آغاز می شود و تا 27 سپتامبر ادامه می یابد.
پوتین برای شرکت در اجلاس های سران سیکا و روسیه و آسیای مرکزی وارد آستانه شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2022
پیام پوتین: بسیج جزئی و حمایت از همه پرسی ها در اراضی آزاد شده
ساختارهای دولتی روسیه آمادگی کامل خود را برای حمایت از این ابتکار مناطق سابق اوکراین نشان داده اند. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در حال آماده شدن برای کمک به سازماندهی رأی گیری در میان مردم مناطق مربوطه و همچنین اعزام ناظران به مناطقی است که همه پرسی در آنجا برگزار می شود.
لازم به یادآوری است که رویدادهای جاری در آن سرزمین از چه قرار است. ما در مورد گلوله باران کابوس‌واری صحبت می‌کنیم که نیروهای مسلح اوکراین در هفته‌های اخیر در شهرک‌های آن سامان انجام داده‌اند. روز دوشنبه 13 نفر در دونتسک کشته شدند و هفت نفر از جمله سه کودک در روستای کراسنورچنسکویه در جمهوری مردمی لوهانسک کشته شدند. روز قبل، 9 غیرنظامی در حملات گسترده در دونتسک کشته شدند. در خرسون و ملی توپل وضعیت آسان تر نیست. کوچکترین معنای نظامی در این گلوله باران ها وجود ندارد - معنای منحصراً مجازاتی، تروریستی است. اینها به اصطلاح "خسارات جانبی" نیستند که هیچ ارتشی از آن مصون نیست. خیر، غیرنظامیان هدف اصلی حملات هستند. بیایید این را به مورخان و روانشناسان اجتماعی آینده بسپاریم تا دریابند چگونه غرب توانست کل کشور را به یک کامیکازه تبدیل کند - عاری از عقل، با میل به کشتن نه تنها غریبه ها، بلکه افراد خودشان نیز. روسیه اکنون با یک سؤال کاملاً عملی روبرو است: با این هیولا در کنار خود چه باید کرد. برای حل این مشکل، عملیات نظامی ویژه آغاز شد. و لازم است با دقت جراحی عمل شود. اعتماد به درستی چنین استراتژی اخیراً توسط ولادیمیر پوتین در سمرقند تأیید شد.
سرگئی شویگو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2022
شویگو اعلام کرد که چه کسانی مشمول بسیج جزئی می شوند
با این حال، ایالات متحده و اروپا بر این باورند که روسیه در اوکراین "به گل نشسته" است و آنها موفق شده اند اوکراین را به یک "بمب هسته ای کثیف" ژئوپلیتیکی علیه روسیه تبدیل کنند. به نظر می رسد آنها فراموش کرده اند که شاید سلاح اصلی مسکو توانایی آن در انجام حرکات نامتقارن و غیرمنتظره است که به سادگی صفحه شطرنج را واژگون می کند. در روزها و هفته های آتی، متخصصان و افسران ستادی پنتاگون و سایر کشورهای غربی باید به این امر فکر کنند که همه پرسی چه تغییراتی در استراتژی و تاکتیک های مسکو ایجاد می کند، چه "غافلگیری" در انتظار نیروهای مسلح اوکراین و متخصصان و مزدوران غربی است. و دامنه تفکرات بسیار گسترد است. به عنوان مثال، استان زاپوروژیا قصد دارد در محدوده اداری خود بخشی از روسیه شود. بر این اساس، چشم انداز واحدهای نظامی اوکراینی و خارجی درآن منطقه وخیم است.
مقامات ایالات متحده و اتحادیه اروپا با احساس اینکه اوضاع آن طور که می خواستند پیش نمی رود، مجموعه کاملی از کلیشه های آشنا از همه پرسی کریمه را از قبل تکرار کردند.
اما روسیه چه؟ روسیه پاسخگوی صوتی را وصل کرد: "سلام و تشکر از تماس با وزارت دفاع. برای ارتباط با اپراتور منتظر بمانید."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала