سازمان پیمان امنیت جمعی در ارمنستان پیشنهادهایی را برای کاهش تنش ارائه کرد

© Photo / IRNAمرز بین ارمنستان و آذربایجان
مرز بین ارمنستان و آذربایجان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2022
اشتراک
هیئت سازمان پیمان امنیت پیشنهادهایی برای کاهش تنش در مرز ارمنستان و آذربایجان ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش سرویس مطبوعاتی سازمان پیمان امنیت جمعی، جلسه ای در وزارت دفاع ارمنستان برگزار شد و به دنبال نتایج کار گروه پیشروی ماموریت سازمان پیمان امنیت جمعی در ارمنستان، این هیئت پیشنهادات خود را برای کاهش تنش در مرز با آذربایجان ارائه کرد.
سرهنگ ژنرال آناتولی سیدوروف، که سرپرستی گروه پیشرو را بر عهده دارد، به وزیر دفاع ارمنستان سورن پاپیکیان در مورد نتایج تجزیه و تحلیل وضعیت در مناطق خاصی در مرز بین ارمنستان و آذربایجان، در مورد نتایج اصلی و پیشنهادات برای اقدامات اطلاع داد.
سرویس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: "یک تبادل نظر سازنده و صریح صورت گرفت. پیشنهادهای ارائه شده با هدف کاهش تنش ایجاد شده است." پس از جلسه، گروه پیشرو عازم مسکو شد.
در شب 13 سپتامبر، درگیری ها در مرز ارمنستان و آذربایجان آغاز شد، طرفین یکدیگر را به آغاز تنش متهم می کنند. ایروان اعلام کرد که ارتش آذربایجان با استفاده از توپ و پهپاد خاک ارمنستان را گلوله باران کرد. مناطق مرزی - مناطق گغارکونیک، وایوتس دزور، سیونیک (ارمنستان را به ایران متصل می کند) - گلوله باران شدند. این مناطق ربطی به قره باغ ندارند. باکو اعلام کرد که ارتش ارمنستان به سمت مواضع نظامیان آذربایجان در مرز شلیک کرد، درگیری رخ داد. وزارت خارجه آذربایجان ارمنستان را به قصد برهم زدن روند صلح متهم کرد. هر دو طرف از تلفات نظامی خود خبر دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала