رایزنی های امنیتی روسیه و چین برگزار می شود

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر رایزنی های امنیتی روسیه و چین برگزار می شود
رایزنی های امنیتی روسیه و چین برگزار می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2022
اشتراک
سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه: نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه روز دوشنبه به چین سفر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه اعلام کرد: نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه روز دوشنبه به چین سفر خواهد کرد و در آنجا رایزنی های روسیه و چین در مورد جنبه های مختلف امنیتی را برگزار خواهد کرد.
سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه افزود: نیکلای پاتروشف با یانگ جیه‌چی، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، رایزنی‌های روسیه و چین در مورد ثبات استراتژیک و همچنین رایزنی‌های روسیه و چین در مورد امنیت عمومی، عدالت و قانون و نظم را با عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، گو شنگکون برگزار خواهد کرد.
پاتروشف مرتباً با همکاران چینی خود جلساتی برگزار می‌کند و در جریان آن درباره همکاری مسکو و پکن در مورد مسائل مهم امنیت منطقه‌ای و جهانی و رویارویی مشترک با چالش‌ها و تهدیدات مختلف بحث می‌کنند.
پاتروشف و یانگ جیچی پس از نتایج شانزدهمین دور رایزنی های امنیتی استراتژیک روسیه و چین که در 25 می 2021 در مسکو برگزار شد، گفتند که مسکو و پکن آماده ایجاد روابط دوجانبه، حفاظت از امنیت ملی، منطقه ای و جهانی، حفظ نظم جهانی عادلانه هستند.
در آن زمان طیف گسترده ای از روابط روسیه و چین در زمینه های مختلف از جمله همکاری های نظامی و نظامی-فنی مورد بحث قرار گرفت. توجه ویژه ای به تعامل بین روسیه و جمهوری خلق چین در قالب های چند جانبه و مشکلات امنیت بین المللی و منطقه ای شد. در مورد مسائل ثبات استراتژیک و همچنین در مورد وضعیت افغانستان، خاورمیانه و منطقه آسیا و اقیانوسیه تبادل نظر صورت گرفت.
دیدار قبلی پاتروشف با گو شنگکون به عنوان بخشی از رایزنی های دوجانبه در مورد امنیت عمومی در دسامبر 2019 در پکن برگزار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала