سناریوی جنگ هسته‌ای میان روسیه و ناتو از دید رسانه‌ها

© Fotolia / Romolo Tavaniآیا ایران می تواند در پنج روز بمب اتمی بسازد؟
آیا ایران می تواند در پنج روز بمب اتمی بسازد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2022
اشتراک
نیوزویک می‌نویسد، تقابل هسته‌ای روسیه و ناتو به عواقب غیرقابل تصوری منجر خواهد شد.
نیوزویک به نقل از، الکس گلیزر، دانشیار دانشگاه پرینستون، یکی از خالقان شبیه ساز تقابل به نام "پلن A" می‌نویسد؛ یک جنگ هسته‌ای فرضی بین روسیه و ناتو منجر به سناریویی وحشتناک می‎شود که در چند ساعت به مرگ میلیون ها نفر در جهان منتج خواهد شد.
گلیزر بیان داشت: تخمین زده می شود که بیش از 90 میلیون نفر در چند ساعت اول درگیری جان خود را از دست داده و مجروح شوند. وی همچنین افزود که عواقب یک جنگ هسته‌ای جهانی برای حیات روی زمین "غیرقابل تصور" خواهد بود.
وی با اشاره به مطالعه ای که نشان می دهد ممکن است بیش از پنج میلیارد نفر بر اثر درگیری هسته‌ای بین آمریکا و روسیه جان خود را از دست بدهند، گفت: علاوه بر آسیب های فوری و همچنین فروپاشی اقتصادی و اجتماعی، زمستان هسته ای نیز رخ خواهد داد که فاجعه را تشدید خواهد کرد.
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2022
اعلام آمادگی پنتاگون برای استفاده از سلاح های هسته ای جهت دفاع از ژاپن
رسانه‌ها متوجه شده‌اند که قطعه سمعی و بصری شبیه سازی روند یک جنگ هسته‌ای پس از تشدید درگیری در اوکراین محبوبیت خاصی پیدا کرد، اگرچه که برای اولین بار در سال 2017 نمایش داده شده است. "پلن A" نشان می دهد که چگونه یک تبادل هسته‌ای می‌تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود. به گفته محققان، در یک جنگ نظری، روسیه مجبور خواهد شد به حمله ناتو پاسخ دهد و سپس با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی از آسمان حمله کند. در صورت تشدید اوضاع، طرفین "ممکن است 30 شهر بزرگ و مرکز اقتصادی یکدیگر را تخریب کنند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала