کشف شبکه تبهکاری که مهاجران غیرقانونی از جمله ایرانیان را با گذرنامه های دیپلماتیک منتقل می کرد

© REUTERS / Alkis Konstantinidisپرچم اتحادیه اروپا
پرچم اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2022
اشتراک
مقامات اروپایی شبکه تبهکاری را کشف کردند که مهاجران غیرقانونی را با استفاده از گذرنامه های دیپلماتیک جعلی به اتحادیه اروپا منتقل می کرد. این مطلب روز جمعه توسط آژانس همکاری های قضایی اروپا (یوروجاست) اعلام شد.
به گزارش اسپوتنیک، نهادهای انتظامی در اتریش، بلژیک، آلمان و همچنین ایالات متحده و تعدادی دیگر از کشورها با حمایت متخصصان یوروپل (پلیس اروپایی) و یوروجاست توانستند "شبکه جنایتکار مرتبط با قاچاق مهاجران، جعل اسناد و پولشویی را از بین ببرند. ".
تبهکاران با دریافت هزینه 20 هزار یورویی مهاجران را با هواپیماهای شخصی منتقل می کردند. مهاجران غیرقانونی - کردهای عراق و ایران - با پاسپورت های دیپلماتیک جعلی در ترکیه سوار هواپیما می شدند. نقطه ورود اغلب در سیستم ها به عنوان یکی از کشورهای دریای کارائیب ذکر می شد، اما در واقع مهاجران در فرودگاه های کشورهای اروپایی از جمله اتریش، فرانسه و آلمان رها می شدند. مهاجران سپس "از شر گذرنامه های جعلی خود خلاص شده" و به طور سیستماتیک درخواست پناهندگی می دادند.
مرز بلاروس و لیتوانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2022
مرزبانان لیتوانی یک زن پناهجوی باردار از ایران را کتک زدند
در بیانیه آژانس همکاری های قضایی اروپا خاطرنشان می شود حداقل پنج عملیات قاچاق مهاجر بین اکتبر تا دسامبر 2020 در پنج کشور مختلف اروپایی انجام شده است.
این آژانس خاطرنشان کرد که در نتیجه اقدامات نیروهای انتظامی در 13 سپتامبر، پنج نفر: دو نفر در بلژیک و سه نفر در ایتالیا بازداشت شدند. علاوه بر این، مأموران اجرای قانون بازرسی هایی را انجام داده، دو هواپیما، 80000 یورو، تجهیزات جعل گذرنامه و 173000 دلار را در حسابی در ایتالیا توقیف کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала