ممکن است آمریکا این هفته رساندن کمک نظامی 600 میلیون دلاری جدید به کی یف را اعلام کند

© Sputnik / Vitaly PodvitskiPolitico: США могут на этой неделе объявить о военной помощи Киеву на $600 млн"
Politico: США могут на этой неделе объявить о военной помощи Киеву на $600 млн - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2022
اشتراک
نشریه پولیتیکو سه شنبه شب به نقل از یک مقام معرفی نشده کنگره آمریکا اطلاع داد که دولت آمریکا احتمالاً این هفته 600 میلیون دلار دیگر تسلیحات به اوکراین ارسال خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این مقام گفت کمک جدید مانند بسته کمکی اخیر ۶۷۵ میلیون دلاری، شامل تجهیزات و تسلیحات از ذخایر پنتاگون برای کی یف خواهد بود. همکار این نشریه خاطرنشان کرد که این تدارکات از بسیاری جهات مشابه بسته قبلی کمک های نظامی خواهد بود اما مشخص نکرد که دقیقاً چه اقلامی در آن گنجانده خواهد شد.
سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع ایالات متحده پنجشنبه گذشته گزارش داد، مقامات این کشور به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی 675 میلیون دلاری، مهمات اضافی برای سیستم های موشکی پرتاب چندگانه HIMARS، محموله جدید موشک های ضد رادار HARM و چهار فروند هویتزر 105 میلیمتری را به اوکراین تحویل خواهند داد. علاوه بر این، ایالات متحده 36000 گلوله توپ 105 میلی متری، 100 خودروی زرهی، بیش از 5000 سامانه ضد تانک، 1.5 میلیون گلوله سلاح سبک، 1000 پرتابه 155 میلی متری برای مین گذاری از راه دور ، نارنجک اندازهای بیشتر، خودروهای زرهی پزشکی و سیستم های دید در شب را به اوکراین ارسال خواهد کرد.
24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های مردمی دونباس برای کمک، آغاز عملیات نظامی ویژه را اعلام کرد. پس از آن، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و همچنین تعدادی از کشورهای دیگر تحریم هایی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال کردند و ارسال تسلیحات به کی یف را افزایش دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала