زمزمه استقلال یک کشور از ولیعهد بریتانیا

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniزمزمه استقلال یک کشور از ولیعهد بریتانیا
زمزمه استقلال یک کشور از ولیعهد بریتانیا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2022
اشتراک
آنتیگوا و باربودا به عنوان یک کشور جزیره‌یی تصمیم گرفتند با برگزاری رفراندوم، استقلال خود را از ولیعهد بریتانیا بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال ITV، صدراعظم آنتیگوا و باربودا که یک کشور جزیره ای است گفت که می خواهند با برگزاری رفراندوم، استقلال خود را از ولیعهد بریتانیا بگیرند.
گاستون براون، گفت که قصد دارد برای استقلال از ولیعهد بریتانیا، همه پرسی را برگزار کند.
گاستون براون گفت: "این تصمیم مظهر بی احترامی به سلطنت نیست و یک عمل خصمانه هم نیست. این اختلاف بین آنتیگوا و باربودا و سلطنت را نشان نمی دهد. او رفراندوم را آخرین گامی خواند که تشکیل دولت را به عنوان یک کشور مستقل تکمیل می کند و می خواهند جمهوری شوند.
Президент РФ В. Путин принял участие в XIV саммите БРИКС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2022
رسانه ها: پوتین اولین رهبری بود که به سلطنت رسیدن چارلز سوم را تبریک گفت
صدراعظم آنتیگوا و باربودا اعلام کرده است که قصد دارد طی سه سال اینده این همه پرسی را برگزار کند. با این همه، وی خاطرنشان کرد که رد سلطنت یک مشکل حاد در کشور نیست.
آنتیگوا و باربودا کشوری است که در جزایری به همین نام در گروه آنتیل کوچک وجود دارد. این کشور بخشی از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا است که علاوه بر بریتانیا، بسیاری از قلمروها و مستعمرات سابق نیز شامل آن می شود. پادشاه آنتیگوا و باربودا پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، پسرش چارلز سوم بود.
در 8 سپتامبر، ملکه الیزابت 96 ساله به دلیل وخامت سلامت عازم بیمارستان شد. در همان روز او درگذشت. پسرش چارلز که چارلز سوم نام داشت به عنوان پادشاه جدید معرفی شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала