مشاور سابق دبیرکل ناتو توضیح داد که چرا بایدن از مسلح کردن اوکراین می‌ترسد

© Fotolia / Karen Grigoryanیک نفر دیگر نیز در کاخ سفید کرونا گرفت
یک نفر دیگر نیز در کاخ سفید کرونا گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2022
اشتراک
مشاور سابق دبیرکل ناتو: بایدن به دلیل نیروهای اتمی روسیه به اوکراین سلاح بیشتری نمی دهد.
به گزارش اسپوتنیک، فیلیپ کاربر مشاور سابق مانفرد ورنر، دبیرکل ناتو، مارگارت تاچر، نخست وزیر بریتانیا و رئیس پنتاگون، ، کهنه کار تفنگداران دریایی آمریکا مصاحبه با کانال پنج اوکراین گفت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به دلیل ترس از زرادخانه هسته ای روسیه، از تامین سلاح های بیشتر به کی‌یف می ترسد.
وی گفت:"چرا ما بیشتر تامین نمی کنیم؟ <...> روسیه یک نیروی هسته ای دارد، آنها توانایی نابودی ایالات متحده و جمعیت آن را دارند، به معنای واقعی کلمه آنها را نه حتی به دوران تاریک، بلکه به عصر حجر می فرستند."
کاربر یادآور شد که مسکو به هزاران کلاهک هسته ای مسلح است و این واقعیت بر نگرش بایدن در قبال موضوع تامین تسلیحات به کی‌یف تأثیر می گذارد.
مشاور سابق دبیرکل ناتو تاکید کرد: وقتی رئیس جمهور آمریکا هستید، مسئولیت اصلی شما حفاظت از مردم آمریکاست، باید یک تهدید مهم را در نظر بگیرید.
در عین حال، این نظامی سابق افزود که اگر در راس دولت آمریکا قرار گیرد، تندروتر عمل می کند.
روسیه از 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین انجام می دهد. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала