گزارش و تحلیل

اعلان ورشکستگی سیاسی سه ابر قدرت اروپایی

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اعلان ورشکستگی سیاسی سه ابر قدرت اروپایی
اعلان ورشکستگی سیاسی سه ابر قدرت اروپایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2022
اشتراک
بیانیه اخیر سه کشور اروپایی انگلیس و فرانسه و آلمان بر علیه ایران را به نوعی دیگر می توان اعلان ورشکستگی سیاسی اینها در گفتگو های وین و سیاست بین المللی توصیف کرد.
خود این کشورها بیش از هر کسی به خوبی می دانند که پیشنهاد مطرح شده آنها به عنوان پیشنهاد میانی در گفتگوهای وین یک پیشنهاد ابتر است که قطعا مورد قبول ایران و آمریکا قرار نخواهد گرفت و هر دو طرف ملاحظاتی دارند که باید این ملاحظات لحاظ شود.
اینکه چون اروپا امروزه با مشکل مواجه است باید ایران بپذیرد کمک کند اروپایی ها اوضاع بحرانی خود را حل کنند یک امر مسخره و خنده دار بیش نیست.
چه ربطی به ایران دارد که سیاست مداران اروپایی به دلیل تبعیت کورکورانه از دستورات آمریکا مردم این قاره را با بحران بی سابقه ای مواجه کرده اند.
اگر سیاست مداران اروپایی تلاش داشتند به نفع مردم اروپا کار کنند شاید بهتر می بود ازهمان ابتدا به تحریم های آمریکا بر علیه ایران تمکین نمی کردند و سه پروژه خط لوله گاز و نفت خلیج فارس به اروپا از طریق ایران را به اتمام می رساندند تا امروزه با این بحران مواجه نشوند.
شاید حتی بهتر می بود که درگیری میان روسیه و آمریکا در اوکراین ورود نکنند و کنار بنشینند وحتی از عضویت در ناتو انصراف دهند تا آسیب نبینند.
اروپایی ها نباید تصور کنند که قرار است برای شنا دل به دریا بزنند و ولی خیس نشوند.
امروزه همکاری اروپایی ها با آمریکایی ها و البته تبعیت آنها از دستور العمل های اسرائیلی موجب آن شده که ایران به اوج پیشرفت در برنامه هسته ای خود برسد و حتی از مرز گذر هسته ای عبور کند و مضاف بر همه اینها موفق شود تا تحریم های کذایی آمریکا و اروپا را در هم بشکند.
بله تحریم های آمریکا و اروپا.
فراموش نکنید که طبق مقررات و قوانین بین الملل ایران پی از توافق هسته ای دیگر ذیل تحریم های شورای امنیت قرار ندارد و تصمیم آمریکا برای تحریم ایران وهمچنین تبعیت کورکورانه اروپایی ها از آمریکا در اعمال این تحریم ها عملا ثابت می کند که اروپایی ها نه فقط مخالف تحریمهای ایران نبوده و نیستند بلکه در این جریان صد در صد با آمریکا همراه هستند.
از همان زمانی هم که بحث امضای توافق برجام بود اروپایی ها و آمریکایی ها در مقابل ایرانی ها نقش بازی می کردند ویک روز این یکی پلیس خوب بود و دیگری پلیس بد و روزی دیگر نقش ها معکوس می شد.
نخست‌وزیر اسرائیل از بیانیه ترویکای اروپایی در انتقاد از برنامه هسته‌ای ایران استقبال کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2022
نخست‌وزیر اسرائیل از بیانیه ترویکای اروپایی در انتقاد از برنامه هسته‌ای ایران استقبال کرد
پس از خروج آمریکا از برجام اروپایی ها نقش پلیس خوب را بازی کردند و تلاش کردند ایران را وادار کنند که حق و حقوق خود را مطالبه نکند و با وعده وعید های دروغین مدام ایرانی ها را متقاعد می کردند که قرار است کاری کنند، اما دریغ از یک قدم.
امروز هم چون اروپایی ها با مشکل انرژی مواجه هستند و سیاست مدارهایشان به خوبی می دانند به زودی شورش ها و اعتراض ها در اروپا شروع خواهد شد، البته در حدی شروع هم شده، آنها تلاش دارند ایران را متقاعد کنند یک توافق کوتاه 165 روزه را بپذیرد و طی این مدت نفت و گاز خود را بدون هیچ پشتوانه ای صادر کند تا مشکل اروپایی ها حل شود و بعد حالا بنشینند و دوباره جر و بحث کنند.
حالا این به کنار، اینکه اینها فکر می کنند خیلی زرنگ هستند و می خواهند ایران را وادار کنند طی این 165 روز کل پیشرفت های هسته ای خود را از بین ببرد کند جالب است.
معلوم نیست اینها چی فکر می کنند که تصور می کنند ایران خواهد پذیرفت طی این مدت هم مشکل آنها را حل کند هم اینکه هرچه برگه دارد را بسوزاند و بعد بنشیند منتظر تصمیم اروپایی ها و آمریکایی ها باشد که می خواهند توافق طولانی مدت امضا کنند یا دوباره زیر توافق بزنند.
اصرار آنها بر جلو انداختن آژانس بین المللی انرژی هسته ای که امروزه مدیر کل آن شش دانگ تحت سلطه اسرائیل است و دستور العمل های اسرائیل را اجرا می کند، خود نشان بر آن دارد که آنها می خواهند نقشه شومی را از طریق این آژانس پیاده کنند و فعلا فقط به قول معروف می خواهند خرشان از پل بگذرد و بس.
الیزابت تراس وزیر خارجه بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2022
گزارش و تحلیل
نخست وزیری تراس احیای برجام را مشکل می کند
به هر حال همه عالم و آدم عملکرد سیاسی نهاد های بین المللی در عراق و لیبی و دیگر کشورها را به خوبی به یاد دارند و می دانند که اینها مشتی افراد بی وجدان را استخدام می کنند تا برای مشتی دلار شرایطی ایجاد کنند اینها بتوانند ملیون ها انسان بی گناه را به خاک و خون بکشند.
از سوی دیگر اصرار آمریکا بر خودداری از ارائه هرگونه تضمین بر ادامه بقای خود در توافق هسته ای و بر عکس حتی اصرار آمریکا بر قراردادن بند هایی که می تواند راه گریز برای این دولت از تعهدات اش باشد هم به نوع خود نشان می دهد که آمریکایی ها نقشه های شومی را دارند و می خواهند در آینده این نقشه ها را پیاده کنند و امروزه فقط می خواهند وقت مناسب فراهم باشد.
همه به خوبی می دانند با توجه به اینکه ایران امروزه از گذر هسته ای عبور کرده دیگر بحث تهدید نظامی بر علیه ایران بسیار ضعیف است و در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد عملا مجوز تبدیل شدن ایران به کشور دارای تسلیحات هسته ای صادر می گردد.
به همین دلیل هم هست که آمریکایی ها و اروپایی ها تلاش دارند به هر طرفندی شده ایران را وادار کنند تا مکتسبات خود را بسوزاند و از طریق جاسوس های خود در سازمان بین المللی انرژی هسته ای مطمئن شوند که دیگر ایران همه امکانات اش را از دست داده تا بتوانند نقشه های شوم خود بر علیه ایران را پیاده کنند.
ایرانی ها هم به قول معروف مار خورده و افعی شده اند و دیگر گول این حرفهای آمریکایی ها و اروپایی ها را نمی خورد و به خوبی می دانند که همه رفتارهای اروپایی ها و آمریکایی ها به دلیل ورشکستگی سیاسی آنها است و بس.
ایران راه رسیدن به توافق را هم روشن و نورانی کرده، راه فقط و فقط این است که اینها همه تحریم ها بر علیه ایران و مین هایی که اجرای برجام را می تواند به هم بزند را بردارند و تضمین بدهند رفتارهای قبلی خود را تکرار نمی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала