گزارش و تحلیل

مصونیت کره شمالی در برابر تهاجم قدرت های بین المللی

© Sputnik / Vladimir Melnikov  /  مراجعه به بانک تصاویر اعزام پزشکان چینی به کره شمالی در رابطه با وضع سلامتی کیم جونگ اون
اعزام پزشکان چینی به کره شمالی در رابطه با وضع سلامتی کیم جونگ اون  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2022
اشتراک
کره شمالی در سطح قانونگذاری، این کشور را یک کشور هسته ای اعلام کرد.
اسپوتنیک - کره شمالی قانونی را تصویب کرد که این کشور یک کشور هسته ای است و حق هرگونه تصمیم گیری در مورد سلاح های هسته ای تنها با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است.
براساس این گزارش، مجلس عالی خلق کره شمالی در اجلاس 7 سپتامبر خود فرمانی تحت عنوان "سیاست در مورد سلاح های هسته ای" تصویب کرد.
دکتر مانی محرابی استراتژیست، تحلیلگر ارشد و نظریه پرداز مسائل بین الملل و عضو هیات علمی اندیشکده روابط بین الملل ایران در این خصوص به سوالات خبرنگار اسپوتنیک پاسخ داد.
این اقدام کره شمالی بر بالانس قدرت ها در صحنه بین المللی چه تاثیری می تواند بگذارد؟
کشوری که خود را مجهز به بمب هسته ای معرفی میکند در بعد نظامی و در فاز پدافندی از درجع اعتبار بالاتری نسبت به همسایگان خود قرار میگیرد. این مسئله بر جغرافیای قدرت منطقه ای تاثیر غیر قابل انکاری خواهد داشت زیرا در صورت صحیح بودن این ادعا، کره شمالی به یک کشور دارای مصونیت تبدیل میشود که قدرت های بین المللی حداقل در فاز نظامی توانایی تهاجم به آن را نخواهند داشت.
این مسئله در ابعاد وسیع تر نیز قابل تحلیل است زیرا ادعای رهبر کره شمالی بر سیاست های حمایتی متحدان پیونگ یانگ نیز تاثیرگذار خواهد بود.
آیا این اظهارات ت رهبر کره شمالی تهدیدی برای دنیا دارد یا خیر؟
در وهله نخست باید در نظر داشت که اساسا بمب هسته ای عاملی بازدارنده است نه عاملی تهاجمی، با این اوصاف ادعای رهبر کره شمالی فرای صحت تا کذب آن، تهدید محسوب نمی شود. بلکه عاملی بازدارنده در برابر تهاجم خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала