ترویکای اروپایی: توسعه برنامه هسته ای ایران فراتر از قالب صلح آمیز است

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ترویکای اروپایی: توسعه برنامه هسته ای ایران فراتر از قالب صلح آمیز است
ترویکای اروپایی: توسعه برنامه هسته ای ایران فراتر از قالب صلح آمیز است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2022
اشتراک
ترویکای اروپایی در بیانیه ای از ایران خواست که به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و به سوالات در مورد مکان مواد رادیواکتیو پاسخ دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ترویکای اروپایی (فرانسه، آلمان و بریتانیا) اعلام کردند که ایران در قبال برنامه هسته ای به تعهداتش عمل نمی کند و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به خطر می اندازد. این در بیانیه ای که روز شنبه از سوی وزارت خارجه سه کشور منتشر شد، بیان شده است.
در این بیانیه آمده است: در متن نهایی پیشنهادات اتحادیه اروپا در مورد توافق هسته ای با ایران تغییرات اضافی ایجاد شده است. با نزدیک شدن به توافق، ایران مجدداً مسائل خاصی را در مورد تعهدات بین المللی الزام آور قانونی خود تحت معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) و توافقنامه پادمان NPT با آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) مطرح کرد. این آخرین شرط تردیدهای جدی در مورد نیات و تعهد ایران به انعقاد موفقیت آمیز برجام ایجاد می کند. موضع ایران در تضاد با تعهدات الزام آور قانونی آن است و چشم انداز از سرگیری برجام را به خطر می اندازد.
ما دولت‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا از آوریل 2021 با حسن نیت با ایران برای بازگرداندن و اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، همراه با سایر طرف‌های توافق و برجام و ایالات متحده مذاکره کرده‌ایم. در اوایل ماه اوت، پس از یک سال و نیم مذاکره، هماهنگ‌کننده برجام مجموعه نهایی متون را ارائه کرد که به ایران اجازه می‌دهد به تعهدات خود در برجام بازگردد و ایالات متحده به توافق بازگردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала