سقوط قدرت خرید مردم و تداوم کاهش تراکنش‌های فروشگاهی +عکس

مغازه میوه فروشی در منطقه سعادت آباد تهران
مغازه میوه فروشی در منطقه سعادت آباد تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
اشتراک
گزارش اقتصادی شاپرک، کاهش خرید مردم از طریق درگاه‌های اینترنتی را نشان می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، هشتادوششمین گزارش اقتصادی به "شاپرک" نشان می‌دهد تراکنش‌های مرتبط با کارت‌خوان‌ها یا پرداخت‌های اینترنتی در مرداد ماه سال جاری نسبت به تیر ماه، در تعداد ۱.۴ درصد و در مبلغ ۱.۳ درصد کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش در مرداد ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۳.۷۱۶ میلیون تراکنش با ارزش ۶.۷۶۲ هزار میلیارد ریال در شبکه الکترونیک پرداخت‌ کارت "شاپرک"، پردازش شده که نسبت به تیرماه کاهش ۱.۴۶ درصدی در تعداد و کاهش ۱.۳۸ درصدی در ارزش ریالی داشته است.
روزنامه اعتماد در این‌باره نوشت: «مرداد ماه سال جاری، تورم ماهانه دو درصد رشد کرد، اما همزمان با این رشد تورمی، میزان تراکنش‌ها کاهش پیدا کرده و در واقع "خرید مردم از طریق کارت‌خوان‌ها یا درگاه‌های اینترنتی" آب رفته است.»
تعداد ابزارهای شاپرکی در مجموع نسبت به تیرماه ۰.۵۴درصد کاهش پیدا کرده است. دلیل این تغییر، کاهش ۰.۸۵درصدی ابزارهای کارتخوان‌ فروشگاهی است. ابزارهای پذیرش اینترنتی در مرداد ۱۴۰۱ نسبت به تیرماه ۱۴۰۱، ۹.۰۶درصد رشد کرده‌اند. تعداد ابزار پذیرش موبایلی نیز در مدت مشابه با کاهش ۱۰.۹۳درصدی همراه بوده است.
کاربران با هم نظرات مشابه عنوان می‌کنند که فاصله طبقاتی ببسیار بیشتر از قبل شده است و این بدین معناست که حق قشر ضعیف خورده شده است. این کاربران با اشاره به کاهش عجیب قدرت خرید مردم، عنوان می‌کنند که با وجود این گرانی‌ها و تورمی که در جامعه است و همچنین عدم نظارت صحیح بر بازار و قیمت‌ها، مردم دیگر توان خرید را همچون گذشته ندارند و این موضوع در آینده نزدیک معزل بزرگی برای جامعه خواهد شد.
جمعی از کاربران هم با کنایه به اینکه خرید از نانوایی‌ها بیشتر شده است چون بسیاری از مردم توانایی مالی برای خرید همه‌ی اقلام خوراکی را ندارند. از سوی دیگر نیز برخی از فروشنده‌ها برای اینکه مالیات نپردازند از دستگاه پوز استفاده نمی‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала