گزارش و تحلیل

پوتین بر اثر تحریم ها محصول غیرمنتظره ای درو کرد؛ کامنت خوانندگان

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین بر اثر تحریم ها محصول غیرمنتظره ای درو کرد؛ کامنت خوانندگان
پوتین بر اثر تحریم ها محصول غیرمنتظره ای درو کرد؛ کامنت خوانندگان   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2022
اشتراک
یاهو نیوز ژاپن در مقاله ای، درگیری در اوکراین تقسیم مجدد جهان را تسریع کرده است و در این میان نظر خوانندگان را گرد هم آورده است.
اسپوتنیک با استناد به مقاله منتشر شده در Yahoo News Japan می نویسد: روسیه در اوکراین عملیات ویژه نظامی را آغاز کرد و پوتین تاکید نمود که این یک پاسخ مشروع به نسل کشی و آزار و اذیت ساکنان روسی در اوکراین است.
کشورهای غربی با آمریکا در راس بلافاصله تحریم های اقتصادی شدیدی را علیه روسیه وضع کردند. و شرکت های جهانی از جمله شناخته شده و آشنا برای روس ها مانند مک دونالد و استارباکس، بازار آن را ترک کردند.
شش ماه گذشت. اقتصاد روسیه واقعاً متحمل ضررهای قابل توجهی شده است. درگیری نظامی ادامه دارد و خستگی در هر دو طرف انباشته شده است. این واقعیت که روسیه در اوکراین مخالف کی یف نیست، بلکه با ماشین نظامی ایالات متحده و ناتو مخالف است، واقعیتی انکارناپذیر است.
با این حال، این نیز یک واقعیت است که حمایت جهان از روسیه در حال گسترش است. کمتر از 40 کشور، عمدتاً اعضای ناتو و اتحادیه اروپا، ژاپن و برخی دیگر از کشورهای فرامنطقه ای، تحریم های اقتصادی علیه آن وضع کرده اند. و این تعداد افزایش نمی یابد. قدرت های بزرگ جهانی مانند چین، هند، برزیل، جمهوری آفریقای جنوبی و همچنین اکثریت قریب به اتفاق کشورهای آسیایی، آسه آن، آفریقا و خاورمیانه حتی به فکر پیوستن به تحریم ها علیه مسکو هم نمی افتادند.
از آنجایی که تحریم های اقتصادی منجر به کاهش قیمت منابع انرژی روسیه شده است، چین بلافاصله شروع به افزایش شدید خرید انرژی در روسیه کرد. این امر پکن را از نظر اقتصادی بسیار تقویت کرده است. اما بسیاری از کشورهای آسه آن، خاورمیانه و آفریقا اکنون به آن وابسته هستند، زیرا کمک های اقتصادی زیادی از چین به عنوان بخشی از پروژه بزرگ یک کمربند، یک جاده دریافت می کنند. اندونزی که پاییز امسال میزبان نشست گروه 20 خواهد بود، اعلام کرده است که پوتین را به این نشست دعوت خواهد کرد. قدرت بزرگ هند به طور قاطع از ایالات متحده و غرب در مورد اوکراین فاصله گرفته است و به وضوح نشان می دهد که واردات انرژی ارزان روسیه به نفع ملی آن است.
روسیه: سلاح های عرضه شده به اوکراین به بازارهای سیاه می رود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه: سلاح های عرضه شده به اوکراین به بازارهای سیاه می رود
چنین گسترش نسبتاً فعال "جهان غیرغربی" و ظهور کشورهایی که در تلاش برای نزدیک‌ تر شدن به روسیه بر پایه عمل ‌گرایی هستند، حاصل بسیار بزرگ و حتی تا حدودی غیرمنتظره‌ای است که پوتین در شش ماه گذشته جمع آوری کرده است.
روسیه به غرب گذشت نمی کند. در 22 اوت رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی آغاز شد و در 23 اوت ارتش کره جنوبی اعلام کرد که دو هواپیمای نظامی روسیه وارد منطقه دفاع هوایی کره جنوبی شده است. هم ژاپن و هم ایالات متحده از فعالیت نظامی مسکو در خاور دور نگران هستند.
پس از شش ماه عملیات ویژه در اوکراین، مشخص شد که جهان بیش از قبل از درگیری اوکراین تقسیم شده است. و به نظر می رسد که هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. این احتمال وجود دارد که رئیس جمهور پوتین در آینده موضع قاطعانه تری در قبال غرب اتخاذ کند. وی اردوگاه "جهان غیرغربی" را ماهرانه گسترش می دهد.
برای اقتصاد جهانی، نابودی زنجیره های تامین به دلیل تجزیه جهان بسیار خطرناک خواهد بود. به ویژه، ما در ژاپن اکنون باید به این فکر کنیم که چگونه از اقتصاد جزیره ای مان حمایت کنیم. اقتصاد جزیره ای ما به شدت به واردات وابسته است و به دلیل درگیری در اوکراین، زنجیره های جهانی در حال از هم پاشیدن هستند.
کامنت خوانندگان
shi
نارضایتی گسترده ای در جهان از اروپای غربی و ایالات متحده وجود دارد که ثروت و قدرت را در انحصار خود در آورده اند. اگر مقاومت جهان در برابر "عدالت" گستاخانه ای که توسط غرب اجرایی می شود افزایش یابد، وضعیت جهان بسیار تغییر خواهد کرد.
ixe
مگر آمریکا و غرب دنیا را تقسیم نکردند؟
nou
در خاورمیانه، فلسطین، جایی که به زودی گرسنگی دسته جمعی ممکن است ظهور کند، اصلًا از توجه رسانه ها دور شده است. هیچ کمک بین المللی برای فلسطینی ها وجود ندارد. و اسرائیل با آرامش به رنج آنها نگاه می کند و حتی بیشتر می افزاید.
koh
آیا واقعا فکر می کنید که اگر رستوران های غربی و ... روسیه را به طور کامل ترک کنند، مشکلی خواهد داشت؟ این شرکت های اروپایی و آمریکایی هستند که با ترک روسیه بزرگ مشکل دارند. ژاپن رستوران‌های زیادی دارد که متعلق به شرکت‌های غربی است، اما آیا اگر این شرکت‌های غربی بازار ژاپن را ترک کنند، مردم آن دچار مشکل خواهند شد؟ اصلا مشکلی نیست هر بار که این مقالات را می خوانم به این نتیجه می رسم که غربی ها احمق هستند. من از همه مردم غربی به جز روس ها ناامید هستم.
Pra
درگیری اوکراین شعله ور شد زیرا آمریکا شروع به "بازی با آتش" کرد! و چگونه می توان وضعیتی را نامید که کشوری در هزاران کیلومتر دور از منطقه درگیری در آنجا مقادیر زیادی سلاح تهیه می کند ، سربازان را آموزش می دهد ، به صلاحدید خود ترورهای مخفی انجام می دهد و غیره؟
kur
بگذار غرب به خودی خود زندگی کند. بگذار اردوگاه دیگر زیر نظر پوتین، شی جین پینگ و کیم جونگ اون زندگی کند. این کار خوبی خواهد بود!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала