پوتین: من به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه اتمی زاپوریژیا اعتماد دارم

© Sputnik / Sergei Savostyanov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: من به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه اتمی زاپوریژیا اعتماد دارم
پوتین: من به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه اتمی زاپوریژیا اعتماد دارم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه گفت: من به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه اتمی زاپوریژیا اعتماد دارم، اگرچه آنها تحت فشار ایالات متحده و اروپا نمی‌توانند مستقیماً بگویند که گلوله باران از سوی اوکراین انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: "بله، من کاملاً به این گزارش اعتماد دارم. آژانس بین المللی انرژی اتمی یک سازمان بین المللی مسئول است و رهبر آن فردی بسیار حرفه ای است. البته آنها از سوی کشورهایی که در آن کار می کنند، از جمله ایالات متحده، کشورهای اروپایی، تحت فشار هستند و نمی تواند مستقیماً بگوید که گلوله باران نیروگاه از خاک اوکراین انجام شده است. اما اینها چیزهای بدیهی هستند".
هفته گذشته، کارمندان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست رافائل گروسی، مدیر کل، وارد نیروگاه اتمی زاپوریژیا شدند. رئیس هیئت "روس اتم" و کارکنان نیروگاه زاپوریژیا، هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در قلمرو همراهی کردند و بخش‌هایی از ایستگاه را که در جریان گلوله باران نیروهای اوکراینی آسیب دیده بودند را نشان دادند. همانطور که میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت، دو کارمند آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور دائم در نیروگاه اتمی زاپوریژیا خواهند ماند.
نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه گزارشی از کار هیئت در نیروگاه زاپوریژیا منتشر کردند. از جمله، این سازمان خسارت به یک واحد ویژه برای ذخیره سازی زباله های رادیواکتیو و سوخت هسته ای تازه را ثبت کرد. مقامات آژانس خواستار پایان دادن به گلوله باران نیروگاه و اطراف آن شدند، زیرا این امر می تواند به تجهیزات حیاتی آسیب برساند و مواد رادیواکتیو را به صورت نامحدود منتشر کند. در ارتباط با تهدید امنیتی، ایجاد منطقه ایمنی هسته ای در اطراف نیروگاه هسته ای پیشنهاد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала