زنان عربستان هدایت قطارها را بر عهده می‌گیرند +عکس

© REUTERS / Ahmed Yosriادامه اصلاحات در عربستان: لغو مجازات شلاق زدن
ادامه اصلاحات در عربستان: لغو مجازات شلاق زدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2022
اشتراک
وزیر حمل ‌و نقل عربستان از همکاری زنان این کشور در ارائه خدمات جابجایی مسافران خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "عکاظ" چاپ عربستان، صالح الجاسر، وزیر حمل‌ونقل و خدمات لجستیک عربستان اعلام کرد که زنان این کشور به زودی هدایت قطار مکه و مدینه را بر عهده خواهند گرفت.
الجاسر اعلام کرد که زنان عربستانی، ظرف چند ماه آینده در صندلی راننده قطار دیده خواهند شد و آنها برای این ماموریت کاملا آماده شده‌اند.
وی همچنین اظهار کرد: «نیروهای زن در تمامی تخصص‌هایی که تمایل به فعالیت در آنها را دارند، حضور دارند و طی چند ماه آینده شاهد قطارهای حرمین خواهیم بود که هدایت آن را زنانی برعهده دارند که واجد تمامی شرایط این مسئولیت هستند. ضمن اینکه مشارکت نیروهای زن به شکل گسترده‌ای در حال افزایش است و به زودی شاهد خواهیم بود آنها در مشاغل مختلفی حضور خواهند داشت.»
غالب کاربران در بخش نظرات به اصلاحات عربستان در ماه‌هایی که گذشت اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند این اصلاحات حقیقتا شرایط و قوانین جدیدی را در کشور عربستان وضع کرده است. این اصلاحات ضمن اینکه کیفیت زندگی شهروندان را بالا برده است، به آنان خدمات بهتری نیز ارائه می‌شود. از سوی دیگر و مهتر از سایر موارد، این اصلاحات در حضور موثر و سازنده زنان در جامعه بسیار کارآمد بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала