وال استریت ژورنال: بدترین بحران انرژی در اروپا رخ می دهد

© Sputnik / Mihail Voskresenskijوال استریت ژورنال: بدترین بحران انرژی در اروپا رخ می دهد
وال استریت ژورنال: بدترین بحران انرژی در اروپا رخ می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2022
اشتراک
وال استریت ژورنال نوشت: تعلیق نورد استریم بدترین سناریوی بحران را در اروپا به راه انداخته است.
به گزارش اسپوتنیک، نویسندگان روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال بیان کردند: تعلیق خط لوله گاز نورد استریم روسیه بدترین سناریو را برای کشورهای اروپایی اجرا کرده است.
خبرنگاران متوجه شدند که پس از اعلام بسته شدن نورد استریم، قیمت گاز طبیعی و برق ابتدا یک سوم جهش و سپس بیش از ده درصد افزایش یافت. این منجر به افت ۲۰ ساله یورو شد و در آینده، افزایش قیمت ها به سطوح بالای تاریخی می تواند منجر به تورم بالاتر، فقیر شدن مصرف کنندگان و فشار بر صنایع انرژی بر که موجی از تعطیلی کارخانه ها را تجربه می کنند، شود.
کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا ضربه انرژی ناشی از تعلیق گاز روسیه را کاهش دهند. آلمان عملیات دو نیروگاه هسته ای را که قبلا تعطیل شده بودند تمدید کرد و همچنین ۶۵ میلیارد دلار برای حمایت از خانواده ها و مشاغل آسیب پذیر اختصاص داد. فرانسه گفت که گلوگاه کلیدی در جریان گاز اروپا را باز خواهد کرد و به آن اجازه می دهد در ازای تامین برق به آلمان گاز صادر کند.

وال استریت ژورنال با اشاره به اسناد موجود در اختیار سردبیران می نویسد:

یک هدف کلیدی این است که حرکات وحشیانه در بازارهای برق را که مشاغل اروپایی را مجبور به تعطیلی می کند، مهار کنیم. گزینه‌ها شامل اقداماتی برای محدود کردن موقت قیمت واردات گاز، از جمله مواردی که برای تولید برق استفاده می‌شوند و همچنین محدود کردن درآمد تولید شده توسط شرکت‌های انرژی‌ های تجدیدپذیر، هسته‌ای و آبی کم بهره‌ برداری می‌شوند. درآمد بالاتر از حد معینی برداشت و بین مصرف کنندگان توزیع خواهد شد.

در عین حال، روزنامه نگاران تاکید می کنند که بروکسل آگاه است که برنامه های اعلام شده قبلی برای تعیین "سقف قیمت" برای هیدروکربن های روسیه می تواند تمام روابط انرژی با روسیه را قطع کند.
یکی از رویکردهایی که به نظر می رسد مدیران اتحادیه اروپا به طور جدی در حال بررسی آن هستند، محدود کردن قیمت باقیمانده واردات گاز روسیه توقف عرضه گاز به بلوک است.
در ۲ سپتامبر، وزرای دارایی گروه ۷ طرحی را برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه تایید کردند و از همه کشورها خواستند به این طرح بپیوندند. پیشتر پائولو جنتیلونی کمیسر اقتصاد اروپا گفته بود که هدف کمیسیون اروپا اجرای محدودیت قیمت تا ۵ دسامبر ۲۰۲۲ برای نفت خام و ۵ فوریه ۲۰۲۳ برای فرآورده های نفتی روسیه است.
معاون نخست وزیر الکساندر نواک گفت: ایده محدود کردن قیمت نفت در روسیه کاملاً پوچ است و روسیه نفت و فرآورده های نفتی را به کشورهایی که از آن حمایت می کنند عرضه نخواهد کرد. وی افزود: اعمال محدودیت بر قیمت نفت روسیه بازار را نابود می کند، سایر تولیدکنندگان نیز به چنین ابتکاری پاسخ مثبت نمی دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала