شروع زودهنگام تاثیر سرما بر غرب

© AP Photo / Akira Suemori شروع زودهنگام تاثیر سرما بر غرب
شروع زودهنگام تاثیر سرما بر غرب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2022
اشتراک
اگر به تاریخ نگاهی گذرا بیاندازید می بینید که در تمام جنگ هایی که روسیه داشته فصل زمستان و سرما همه چیز را به نفع روسیه برگردانده و همه دشمنان روسیه از سرما شکست خورده اند.
اسپوتنیک - حالا اینبار جنگ سرما با اروپا فقط از طرف روسیه نیست بلکه از طرف ایران هم هست و هر روزی که می گذرد سوز سرما بیشتر استخوان اروپایی ها را سیاه می کند.
تاوان همراهی با سیاست های آمریکا برای اروپایی ها هم حدی دارد و بدیهی است که دیر یا زود دیگر طاقت شهروندان اروپایی به سر آید و واکنش نشان دهند.
برخی غرب پرست ها هم این روزها تصور می کنند با پتو روی پاهایشان گذاشتن و جلوی دوربین رفتن میتوانند واقعیت ها را بپوشانند اما آنها نمی توانند واکنش مردم چک و یا ایتالیا و یا انگلیس و... را بپوشانند و در حالی که برخی تصور می کردند این واکنش ها حدود یک ماه دیگر شروع خواهد شد ظاهرا واکنش مردم به صورت زودهنگام شروع شده است.
اولین قربانی این سیاست ها هم بوریس جانسون بود، فردی که بیشترین دشمنی را در میان رهبران اروپایی نسبت به روسیه نشان داد.
وال استریت ژورنال: بدترین بحران انرژی در اروپا رخ می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2022
وال استریت ژورنال: بدترین بحران انرژی در اروپا رخ می دهد
البته که وی آخرین نخواهد بود و دیگر رهبران اروپایی در صف قرار دارند و فقط تلاش دارند که خودشان را در صف جا به جا کنند.
اصرار آمریکایی ها بر خودداری از امضای توافق وین و بازگشت رسمی ایران به بازارهای انرژی جهانی مزید بر علت شده و عملا امروزه به دلیل توقف صادرات گاز روسیه به اروپا قیمت انرژی به شدت افزایش یافته است.
علی رغم همه دستور العمل های مقامات اروپایی درباره کاهش مصرف انرژی، خودشان هم به خوبی می دانند که هر چه قدر هم بخواهند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند باز هم مشکل اصلی در مصرف انرژی توسط کارخانه ها نیز می باشد و آنها مجبور هستند میان گرم کردن خود و یا غذا و یا تولید خود یکی را انتخاب کنند؛ بماند که همه اینها به یکدیگر ربط دارد.
دیر یا زود هم مردم اروپا از بابت سیاست های حمایت کذایی از نئونازی های نوین در اوکراین به ستوه خواهند آمد و دولت های خود را مورد مسئله قرار خواهند داد که چرا آنها باید تاوان ماجراجویی ها و منافع آمریکا را بپردازند.
امروزه آمریکایی ها با تمام توان در حال صادرات نفت و گاز خود هستند و منافع آنها اقتضا می کند شهروندان اروپایی در بدبختی کامل قرار داشته باشند تا مجبور شوند نفت و گاز آمریکایی را با قیمت بالا بخرند، در حالی که کافی است سیاستمداران اروپایی تغییر کنند و حکومت هایی سر کار بیایند که منافع شهروندان اروپایی برایشان با ارزشتر از منافع آمریکا باشد تا اینها به سمت تعامل با روسیه و ایران پیش بروند و مشکل مردم خود را حل کنند.
مکرون گفت که سهم گاز روسیه در اروپا به 9 درصد کاهش یافته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2022
مکرون گفت که سهم گاز روسیه در اروپا به 9 درصد کاهش یافته است
درباره گفتگوهای وین هم باید گفت همه اش امروزه وابسته به تصمیم آمریکا است، منطقی هم نیست که در این شرایط ایران بپذیرد کاری کند خر اروپایی ها از پل بگذرد و بعد دوباره بخواهند آن بلاهایی که چندین قرن و نه چندین دهه است سر ایرانی ها می آورند را بیاورند.
چه کسی است که نداند چندین قرن است هر بلایی سر ملت ایران می آید از بابت سیاست های همین اروپایی ها در ایران است.
برخی غرب زده هایی که مدعی با سوادی هستند و درباره جنگهای ایران و روس اظهار نظر می کنند هیچوقت نمی آیند و مطرح نمی کنند که این جنگ ها و از دست دادن یا سوم از اراضی ایران (آذربایجان و گرجستان و ارمنستان و... ) به دلیل این بود که اروپایی ها ایرانی ها را تشویق کردند که به جنگ با روسیه بپردازند و به آنها وعده دادند که اگر با روسیه جنگ کنند توپخانه و تسلیحات در اختیارشان می گذارند ولی واقعیت امر این بود که آنها می خواستند روسها درگیر جنگ با ایران باشند تا خودشان را نجات دهند و نامردی انگلیسی ها و فرانسوی ها بود که منجر به عهدنامه هایی مانند ترکمنچای و گلستان شد.
عهدنامه گلستان که کلا توسط سفیر انگلیس نوشته شد و ایرانی ها را وادار کردند امضا کنند و عهدنامه ترکمن چای هم با توصیه سفرای انگلیس و فرانسه به امضا رسید.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2022
گزارش و تحلیل
کنعانی: ایران می تواند تامین کننده ی انرژی اروپا باشد
استان های شرقی ایران را هم این انگلیسی ها بودند که از ایرانی ها غصب کردند و امروزه به کشورهای مستقل تبدیل شده اند.
به هر حال ایرانی ها نیش های زیادی را از اروپایی ها به صورت تاریخی خورده اند و منطقی به نظر نمی آید حالا که اروپایی ها در مخمصه هستند ایرانی ها بیایند و بی دلیل به آنها کمک کنند.
قطعا اگر غربی ها می خواهند نجات پیدا کنند باید به خواسته های ایران تن دهند یعنی تحریم‌ها را به صورت عملی رفع کنند و تضمین دهند که اشتباه های قبلی خود را تکرار نمی کنند.
در ضمن مدیر کل آژانس بین المللی هسته ای که امروزه رسما عامل اسرائیل است را نیز باید وادار کنند ادعاهای سیاسی این آژانس بر علیه ایران را نه فقط پس بگیرد بلکه تعهد دهد که دیگر این رفتار را در قبال ایران تکرار نمی کند.
ایران کشوری نیست به حاضر باشد به کسی باج بدهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала