افزایش آمار فریز تخمک در بین زنان و دختران بالای ۴۰ سال +عکس

© Depositphotos.com / Photo_lifeبدنیا آمدن کودک متعلق به نژاد دیگر پس از لقاح مصنوعی
بدنیا آمدن کودک متعلق به نژاد دیگر پس از لقاح مصنوعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2022
اشتراک
استقبال از نگهداری و انجماد تخمک‌های جوان افزایش پیدا کرده و به زنان بالای ۴۰ سال هم رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، با توجه به گزارش‌های منتشر شده در سایت‌های معتبر ایرانی، استقبال زنان این کشور از عمل انجماد و نگهداری تخمک‌های جوان برای بارداری در آینده بیشتر شده است و حالا زنان و دختران مجرد بالای ۴۰ سال هم مراجعات زیادی برای حفظ سلول‌های جنسی‌شان برای بارداری در سال‌های آینده دارند؛ و این در حالیست که انجام فریزتخمک به زنان کمتر از ۳۵ سال توصیه می‌شود.
در بسیاری از کشورهای جهان مشکلاتی از جمله تمرکز بر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، مشکلات معیشتی، افزایش سن ازدواج و ... منجر به کاهش تمایل به فرزندآوری در میان زنان شده و دلیلی برای ایجاد روش‌های علمی جدید با هدف حفظ قدرت باروری زنان شده است که یکی از این روش‌ها، انجماد تخمک‌های زنان است.
روش‌ انجماد تخمک‌ در ایران، در پژوهشگاه رویان انجام می‌شود و به زنان و دختران این فرصت را می‌دهد که در آینده و در فرآیند بارداری نگرانی بابت تولد نوزادی با بیماری‌های به دلیل افزایش سن نداشته نباشند یا دختران جوان مجرد هم فرصت بارداری در آینده را تا سن ۵۰ سالگی از دست ندهند.
فریز کردن تخمک‌ها چیزی حدود ۲ تا ۳ میلیون هزینه دارد. نگهداری آن هم حدود یک میلیون تومان است که باید به ‌صورت سالانه شارژ شود. هزینه‌ دارو نیز حدود ۱۰ میلیون تومان و هزینه عمل هم حدود ۱۲ میلیون تومان خواهد بود که در برخی موارد شامل بیمه است اما به ‌صورت کلی روش‌ انجماد تخمک‌، یک عمل هزینه‌بر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала