اسلامی: سهم برق هسته‌ ای در تامین انرژی کشور را به ۲۰ درصد می رسانیم

© Photo / IRNAاسلامی: سهم برق هسته‌ ای در تامین انرژی کشور را به ۲۰ درصد می رسانیم
اسلامی: سهم برق هسته‌ ای در تامین انرژی کشور را به ۲۰ درصد  می رسانیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2022
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان داشت: با توجه به برنامه افق ۲۰ ساله‌ای که در قالب سند جامع تدوین کرده است باید خود را با تحولی نوین همراه سازد و در این مسیر و برای پیشبرد و تحقق اهداف خود باید بتواند همه استعدادها و ظرفیت‌ های ملی را به‌ خدمت بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، سمینار تبادل فناوری حوزه فناوری‌ های نوین انرژی، لیزر، فوتونیک و کاربرد پرتوها با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران، روز گذشته در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، گفت: باید فاصله میان ایده و تولید و تبدیل آن به محصول را کوتاه کنیم. موضوع مهم در این زمینه؛ اقتصاد هسته‌ای و کسب منابع مالی است و باید توجه داشت برای تأمین منابع مالی نمی‌توان منتظر ماند زیرا استفاده از فناوری‌ های نوین می‌تواند بسترساز جذب درآمد شود.
وی توضیح داد: نخستین نیروگاه اتمی کشور معادل ۵۲ میلیارد کیلووات برق تولید کرده و موجب صرفه‌ جویی ۸۵ میلیون بشکه نفت شده و به‌ عبارت بهتر در این مدت توانسته است دو برابر سرمایه‌ گذاری انجام‌ شده برای ساخت این نیروگاه؛ درآمد کسب کند؛ با توجه به این نتیجه ساخت نیروگاه‌ های اتمی را در دستور کار قرار داده‌ ایم و تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را هدف گذاری کرده‌ایم.
اسلامی تأکید کرد: با توجه به توان و پتانسیل بسیار خوب در این زمینه، قصد داریم کشور را به قطب طراح و سازنده نیروگاه اتمی تبدیل کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала