ناسا اولین تصاویر از سیاره خارج از منظومه شمسی را منتشر کرد + عکس

© Photo / NASANASA, James Webb Telescope
NASA, James Webb Telescope - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2022
اشتراک
برای اولین بار، ستاره شناسان از تلسکوپ جیمز وب ناسا برای عکاسی مستقیم از سیاره ای خارج از منظومه شمسی استفاده کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) روز پنجشنبه، اول سپتامبر، اولین تصاویر از سیاره فراخورشیدی HIP 65426 b را که در خارج از منظومه شمسی قرار دارد، منتشر کرد. این تصویر توسط آخرین تلسکوپ جیمز وب گرفته شده است.
برای اولین بار، ستاره شناسان از تلسکوپ جیمز وب ناسا برای عکاسی مستقیم از سیاره ای خارج از منظومه شمسی استفاده کردند. ناسا گفت این سیاره یک غول گازی است که سطح سنگی ندارد و غیرقابل سکونت است.
آژانس فضایی چهار عکس زیر گروه های مختلف نور مادون قرمز منتشر کرد: بنفش، آبی، زرد و قرمز. هر کدام HIP 65426 b را در 3 میکرومتر یا بیشتر نشان می دهد.
ستاره کوچک سفید در تصاویر مکان ستاره اصلی HIP 65426 را مشخص می کند.
این سیاره فراخورشیدی 6 تا 12 برابر جرم مشتری و جوانتر از سایر سیارات شناخته شده است - فقط 15 تا 20 میلیون سال سن دارد، در حالی که زمین 4.5 میلیارد سال سن دارد.
در 12 جولای، ناسا پنج تصویر اول از کیهان را که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب گرفته شده بود، منتشر کرد. این عکس‌ها که 150 میلیون پیکسل دارند، نوری را نشان می‌دهند که میلیاردها سال به تلسکوپ سفر کرده است.
در 11 فوریه، ناسا اولین تصویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب را منتشر کرد که در آن زمان 1560 مورد از آنها را برای آشکارسازهای کمکی و NIRcam ایجاد کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала