آیا تحریم‌های تسلیحاتی ایران رفع شده است؟

CC BY 4.0 / IRNA / سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران
سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2022
اشتراک
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل حدود یک سال و نیم است که رفع شده‌ است و از این جهت ما با محدودیتی مواجه نیستیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، ژنرال ظهیر احمد بابرسدهو، فرمانده نیروی هوایی پاکستان صبح روز 1 سپتامبر (پنج‌شنبه) با حضور در ستاد فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح با سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار، سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با خوش‌آمدگویی به فرمانده نیروی هوایی پاکستان، اظهار داشت: "کشور پاکستان یک همسایه بسیار خوب برای ایران بوده و از جایگاه ویژه‌ای در نظر مسئولان نظامی و دولتی ایران برخوردار است.
فرماندهان نظامی دو طرف نقش ویژه‌ای در گسترش روابط و مناسبات داشته‌اند و بنده از همین جا می‌خواهم سلامم را به ژنرال "باجوا" (رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان) برسانید.
ما امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم و از هر کاری که بتوانیم برای امنیت پاکستان دریغ نخواهیم کرد. در خصوص همکاری‌های نظامی روابطی در حال حاضر وجود دارد، ولی قطعاً از حیث تنوع و عمق می‌تواند گسترش پیدا کند که ما آمادگی کامل برای این موضوع داریم.
کارشناس نظامی روس: ایران بعد از لغو تحریم ها خریدار اصلی تسلیحات روسی خواهد شد
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2020
کارشناس نظامی روس: ایران بعد از لغو تحریم ها خریدار اصلی تسلیحات روسی خواهد شد
با توجه به سفرهای متقابل دو فرمانده نیروی هوایی کشور ایران و پاکستان ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد گسترش عمق روابط باشیم و معتقدم نیروی هوایی دو کشور از جهت انتقال تجربیات و فناوری‌های نوین می‌توانند همکاری لازم را داشته باشند. انتظار می‌رود برای یک الی دو سال آینده برنامه مشترکی در خصوص جنگنده‌های باسرنشین و بی‌سرنشین داشته باشیم".
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در خصوص موضوع تحریم‌ها علیه ایران، بیان داشت: "تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل حدود یک سال و نیم است که رفع شده‌اند و از این جهت ما با محدودیتی مواجه نیستیم. اکنون فقط با تحریم‌های یکجانبه‌گرایانه و ظالمانه ایالات متحده مواجه هستیم، بنابراین در خصوص همکاری‌های نظامی با پاکستان هیچ محدودیتی برایمان وجود ندارد.
در بخش جنگنده‌های باسرنشین و بی‌سرنشین اقدامات بسیار زیادی در کشورمان صورت گرفته است که شاید فرصت بازدید و مشاهده همه آنها برای شما مقدور نبوده است، بنابراین با حضور تیم مهندسی خود می‌توانید بررسی‌های بیشتری در خصوص توانمندی‌های ایران کسب کنید".
در ادامه ژنرال ظهیر احمد بابرسدهو، فرمانده نیروی هوایی پاکستان، اظهار کرد: ما همیشه خواهان دیدار با نظامیان ایران بوده‌ایم و خواهیم بود، بنده هم سلام ژنرال "باجوا" را به شما می‌رسانم، این اولین باری است که به ایران می‌آیم که با فرمانده نیروی هوایی ایران هم گفت‌وگوی خوبی داشتم".
Doctor's stethoscope - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2022
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران: شاید مجبور شویم از هند و پاکستان و فیلیپین پزشک وارد کنیم +عکس
فرمانده نیروی هوایی پاکستان با بیان اینکه برای اجرای بهتر برنامه‌های مشترک تیم کارشناسی را به ایران خواهد فرستاد، بیان داشت: منطقه ما از لحاظ ژئوپلتیک بسیار حساس و مهم است و ما از شرق و غرب با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنیم.
ژنرال ظهیر احمد بابرسدهو ادامه داد: "معتقدم روابط نظامیان دو کشور قطعاً می‌تواند بر روابط دولت‌ها و دیپلمات‌ها اثر مثبت بگذارد، همچنین ملت‌های ایران و پاکستان به دلیل اشتراکات دینی و فرهنگی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند.
ما باید برای بسیاری از نبردهای امروز از واژه جنگ هیبریدی استفاده کنیم و همانطور که شما گفتید، باید به سمت لبه فناوری‌های نوین حرکت کنیم و برای این منظور ما در پاکستان چندین پارک علم و فناوری تأسیس کرده‌ایم.
با توجه به تجربیاتی که در زمینه رزمایش داریم، می‌توانیم با شما رزمایش مشترک برگزار کنیم و شما جنگنده‌های خود را ارسال کنید یا اگر محدودیتی دارید، ناظرین خود را بفرستید که قطعاً حضور ناظران هم برای انتقال تجربیات بسیار مفید خواهد بود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала