نخست‌وزیر عراق: در صورت بدتر شدن اوضاع از سمت خود استعفا می دهم

© Flickr / The U.S. Armyنخست‌وزیر عراق: در صورت بدتر شدن اوضاع از سمت خود استعفا می دهم
نخست‌وزیر عراق: در صورت بدتر شدن اوضاع از سمت خود استعفا می دهم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2022
اشتراک
مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، روز سه شنبه در پی توقف اعتراضات حامیان مقتدی صدر، رهبر محبوب شیعیان، در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم گفت که در صورت وخامت اوضاع در کشور، از سمت خود استعفا خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم گفت که در صورت وخامت اوضاع در کشور، از سمت خود استعفا خواهد داد.
الکاظمی در پیام ویدئویی خود گفت: "اگر اوضاع (در کشور) بدتر شود، استعفا خواهم داد."
درگیری‌ها در بغداد و سایر استان‌ها روز دوشنبه پس از آن آغاز شد که مقتدی صدر، رهبر شیعیان، حزبش از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری کرد و کار دفاتر حزبش را به دلیل ناتوانی در حل اختلافات سیاسی با دولت بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و غیره را کاهش داد. ناتوانی در تشکیل یک ائتلاف گسترده در پارلمان پس از پیروزی جناح وی در انتخابات پاییز گذشته شروع شد. بر اساس آخرین اطلاعات پزشکان عراقی، تعداد کشته شدگان این درگیری ها به 30 نفر رسیده است، بیش از 700 نفر از جمله 110 نفر از نیروهای امنیتی زخمی شده اند.
مقتدی صدر برای توقف خشونت و استفاده از سلاح در عراق دست به اعتصاب غذا زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2022
مقتدی صدر برای توقف خشونت و استفاده از سلاح در عراق دست به اعتصاب غذا زد
روز سه شنبه، وضعیت در بغداد پس از سخنرانی الصدر، که از حامیان خود خواسته بود تا "منطقه سبز" دولت در مرکز بغداد را ترک کنند و از رویارویی مسلحانه با نیروهای امنیتی و شبه نظامیان شیعه که به آن ملحق شدند، به حالت عادی بازگشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала