ناسا تاریخ جدیدی را برای پرتاب به سوی ماه تعیین کرد

© Photo / SpaceXناسا تاریخ جدیدی را برای پرتاب به سوی ماه تعیین کرد
ناسا تاریخ جدیدی را برای پرتاب به سوی ماه تعیین کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2022
اشتراک
آژانس فضایی ایالات متحده پس از مشاهده یک نقص جدی موتور درست قبل از زمان پرتاب مجبور به تغییر برنامه شد.
به گزارش اسپوتنیک، مایک سارافین مدیر ماموریت ماه، تاریخ جدید را طی یک کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه اعلام کرد و گفت: ناسا تاریخ پرتاب جدیدی را برای ماموریت ماه آرتمیس خود تعیین کرده است، امیدوار است که موشک خود را در روز شنبه پس از تلاش قبلی که در اوایل این هفته انجام شده بود، به فضا بفرستد.
وی افزود: تیم آرتمیس در اوایل روز برای برنامه‌ ریزی پرتاب بعدی ملاقات کرده‌اند.

ما تیم مدیریت ماموریت را در روز پنجشنبه، اول سپتامبر، برای بررسی منطق پرواز و آمادگی کلی خود مجدداً تشکیل خواهیم داد و همچنین توافق کردیم که تاریخ پرتاب خود را به شنبه، سوم سپتامبر منتقل کنیم.

مایک سارافین
مدیر ماموریت ماه
با این حال، در حالی که آژانس فضایی روز شنبه را به عنوان تاریخ پرتاب آزمایشی خود انتخاب کرده است، مارک برگر افسر آب و هوای نیروی فضایی هشدار داد که شرایط ممکن است ایده آل نباشد.
او در همان جلسه مطبوعاتی گفت: احتمال نقض آب و هوا در هر نقطه از شمارش معکوس هنوز هم به نظر من نسبتاً زیاد است و افزود که در حالی که ۶۰ درصد احتمال دارد آب و هوای بد مانع از پرتاب شود، "من هنوز فکر می‌کنم که شرایط خوبی و فرصت مناسب داریم".
در حالی که ماموریت آرتمیس در ابتدا قرار بود روز دوشنبه انجام شود، یک مشکل عمده در یکی از چهار موتور سوخت مایع موشک تنها چند ساعت قبل از پرتاب شناسایی شد که باعث شد تا تکنسین‌های ناسا بتوانند این نقص را برطرف کنند. این موشک که بزرگترین موشکی است که تا به حال توسط ناسا ساخته شده است، برای این ماموریت خارج می شود و بیش از یک ماه به دور ماه می چرخد و داده های ارزشمندی را در تنها ماهواره طبیعی زمین جمع آوری می کند.
در صورت موفقیت آمیز بودن، این ماموریت با آرتمیس ۲، یک پرواز سرنشین دار به ماه دنبال خواهد شد که اولین پرواز ناسا از دهه ۱۹۷۰ است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала