آمریکا: همچنان به تفاهم بر سر برجام نرسیده ایم

© AFP 2023 / Nicholas Kammآمریکا: همچنان به تفاهم بر سر برجام نرسیده ایم
آمریکا: همچنان به تفاهم بر سر برجام نرسیده ایم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2022
اشتراک
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: همچنان بر این باوریم که بازگشت دوجانبه به برجام در راستای منافع امنیتی آمریکاست.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت‌ امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران در رابطه با مذاکرات احیای توافق هسته‌ای بیان کرد: گزارشاتی مبنی بر اینکه ایران و آمریکا به توافقی دست یافته‌اند که در دو-سه هفته آینده اعلام می‌شود، صحت ندارند، ما هنوز به تفاهم نرسیده‌ ایم، وضعیت هنوز همان طوریست که دیروز گفتم؛ ما نظرات ایران درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کردیم و پاسخمان را چهارشنبه، ۲۴ آگوست ارائه دادیم حالا نوبت ایران است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، چهارشنبه گذشته از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌ مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌ کننده اروپایی گفتگوها خبر داد.
کنعانی اعلام کرد : بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌ کننده اعلام خواهد کرد.
پاتل در پاسخ به این که آیا برنامه‌ ای برای دور دیگری از مذاکرات وجود دارد یا نه، گفت: من در حال حاضر اطلاعات بخصوص دیگری ندارم که ارائه بدهم. مسلما قرار نیست به طور آنی مذاکره کنیم. ما در تلاش برای دست یافتن به دیپلماسی هدفمند برای بازگشت به پایبندی به برجام ثابت‌ قدم و صادق بوده‌ایم و همچنان بر این باوریم که بازگشت دوجانبه به پایبندی نه تنها در راستای منافع امنیتی آمریکاست؛ همچنان در بر دارنده مزایایی در زمینه منع اشاعه تسلیحات اتمی است، بلکه قدم مهمی برای ثبات منطقه‌ای است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала