درخواست یک طلبه جهت تقدیر از همسرش برای فرزندآوری +عکس

© Photo / IRNA/Iman Maleki افزایش سریع تعداد سالمندان در جمعیت ایران
افزایش سریع تعداد سالمندان در جمعیت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
اشتراک
مصطفی کریم‌زاده: همسرم ۸ سال است برای فرزندآوری مجاهدت می‌کند، ولی یک لوح تقدیر هم به او ندادند.
به گزارش اسپوتنیک، مصطفی کریم‌زاده، طلبه ۳۵ ساله که پنج فرزند دارد درخواست لوح تقدیر و مدرک دانشگاهی افتخاری برای همسرش به جهت مجاهدت او در امر فرزندآوری کرده است، او که مدتی، سخت پیگیر این موضوع است در گفت‌و‌گویی عنوان کرد: «همسر من ۸ سال است که دارد مجاهدت می‌کند. شما یک مجاهد را چطور تشویق می‌کنید، او را هم تشویق کنید. حتی یک لوح تقدیر به همسر من داده نشد.»
او در رابطه با ازدواج و همسرش گفت: «من متولد سال ۶۶ هستم و همسرم متولد سال ۶۹ است که بعد از مراحل خواستگاری، ازدواج انجام شد. به لطف خدا سه فرزند دختر و دو فرزند پسر دارم.
همسرم یک سال حوزه خواهران درس خواندند و بعد از آن پرونده را انتقال دادند به جامعة الزهرا. در این مدت یک بار فرصت شد که چند واحد را بردارند و توانستند امتحانات را بدهند. این طلبه، مادری است که این همه زحمت می‌کشد. من به مرکز خدمات گفتم که اگر شما دستتان می‌رسد و می‌توانید کاری کنید، در جهت تشویق فرزندآوری و تشویق این مادر، حداقل یک لوح تقدیر بدهید. یک چیزی بنویسید و به او بدهید. چیزی که دلش را خوش کند. این می‌شود حمایت معنوی.
فرض کنید شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونی تصویب کند و به مادران دارای فرزند بالا، مدرک افتخاری بدهد. کجا است این مسائل؟ مگر آقا نمی‌گوید. کجا باید این چیزها را پیگیری کرد؟ در همین مرکز خدمات حوزه وقتی بچه به دنیا می‌آید، یک هزینه اولیه به عنوان هدیه داده می‌شود. این هدیه پول دو ماه پوشک بچه است. البته بنده از محدودیت های بودجه ای مرکز خدمات مطلعم و به خاطر همین عرض میکنم حمایت دولتی و قانونی نیاز است و نه فقط طلبه ها، بلکه همه مردم که فرزند زیاد دارند.
من این‌ها را نمی‌گویم که فردا اتفاقی برایم بیفتد. این‌ها اصلا برای من مهم نیست. این دغدغه کشور است. از من گذشت، ولی به نفر بعدی که این کار را کرد برسید. من حتی در مورد خودم حرف نمی‌زنم. در مورد همسرم صحبت می‌کنم. مگر آقا نگفتند که فرزندآوری مجاهدت زنان است. همسر من ۸ سال است که دارد مجاهدت می‌کند. شما یک مجاهد را چطور تشویق می‌کنید، او را هم به همین ترتیب تشویق کنید. حتی یک لوح تقدیر به همسر من داده نشد.»
بسیاری از کاربران با واکنش‌های منفی و تمسخرآمیز به درخواست این طلبه جوان واکنش نشان دادند. این کاربران معتقدند تنها فرزندآوری مهم نیست، تغذیه، تربیت، کیفیت و سلامت زندگی آنها و هزاران موارد دیگر که می‌تواند یک فرد شایسته را به جامعه تحویل دهد مهم است نه تعداد زیاد فرزند. برخی از کاربران هم با کنایه عنوان می‌کنند که اگر قرار باشد کسی به همسر این طلبه لوح تقدیر دهد، آن خود این طلبه است، این مرد باید از همسر خود تشکر کند و برای خوشحالی او گام بردارد نه اینکه توقع اهدای مدرک افتخاری دانشگاهی را برای همسرش داشته باشد. کاربرانی نیز در کمال تعجب عنوان می‌کنند که چگونه این طلبه که در حال تحصیل است از پس مخارج زندگی‌اش و هزینه پنج بچه برمی‌آید؟!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала