هیئت کنگره آمریکا وارد تایوان شد

© AFP 2023 / Sam Yeh Военный самолет США со спикером Палаты представителей США Нэнси Пелоси на борту готовится к посадке в аэропорту Суншань в Тайбэе
Военный самолет США со спикером Палаты представителей США Нэнси Пелоси на борту готовится к посадке в аэропорту Суншань в Тайбэе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه تایوان در توییتر اعلام کرد که هیئتی از نمایندگان کنگره آمریکا به رهبری سناتور اد مارکی وارد تایوان شده است.
به گزارش اسپوتنیک، یو دالی معاون وزیر امور خارجه تایوان، به گرمی از دوست دیرینه تایوان، سناتور مارکی و هیئت فراحزبی او استقبال کرد.
به گفته مؤسسه آمریکایی در تایوان (که عملاً به عنوان سفارت ایالات متحده در این جزیره عمل می کند) این هیئت شامل پنج سیاستمدار بود. سفر این هیئت آمریکایی به تایپه در ۱۴ و ۱۵ آگوست بخشی از یک بازدید بزرگتر از منطقه هند و اقیانوس آرام است.
انتظار می رود نمایندگان کنگره با مقامات ارشد تایوانی دیدار کنند تا در مورد روابط جزیره ای ایالات متحده، امنیت منطقه ای، تجارت و سرمایه گذاری، زنجیره تامین جهانی، تغییرات آب و هوا و سایر موضوعات مهم بحث کنند.
اوضاع در اطراف تایوان پس از سفر اخیر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده تشدید شد - او به بالاترین مقام آمریکایی تبدیل شد که در 25 سال گذشته از این جزیره بازدید کرده است. همزمان، دولت آمریکا که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به آن هشدار داده بود که "بازی با آتش خطر سوختن را دارد"، به پکن از پایداری خود در "سیاست چین واحد" اطمینان داد و از این سفر فاصله گرفت و گفت که پلوسی خودش تصمیم می گیرد
در نتیجه، بازدید از این جزیره انگیزه ای برای دور جدیدی از تنش در تنگه تایوان شد. ارتش چین در حال انجام تمرینات در سواحل تایوان است، علاوه بر این، پکن تحریم هایی را علیه خود پلوسی، نزدیکانش و دو بنیاد تایوانی اعمال کرده و اقدامات دیگری را نیز انجام داده است. وزارت خارجه چین، واشنگتن و تایپه را مسئول تمامی پیامدهای منفی سفر پلوسی دانست.
چین حاکمیت تایوان را به رسمیت نمی شناسد، آن را استان خود می داند و قاطعانه با هرگونه تماس بین تایپه و مقامات و نظامیان دیگر کشورها مخالف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала