وال استریت ژورنال: هلیکوپترهای لیتوانیایی از قطارهای روسیه "جاسوسی" می کنند

© AP Photo / Mindaugas Kulbis وال استریت ژورنال: هلیکوپترهای لیتوانیایی از قطارهای روسیه "جاسوسی" می کنند

وال استریت ژورنال: هلیکوپترهای لیتوانیایی از قطارهای روسیه جاسوسی می کنند
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2022
اشتراک
وال استریت ژورنال در مقاله ای نوشت: هلیکوپترهای لیتوانیایی از ترس راهرو "سووالکی" قطارهای روسیه را دنبال می کنند
به گزارش اسپوتنیک، دانیل مایکلز ستون نویس وال استریت ژورنال می نویسد: هلیکوپترهای لیتوانیایی بسیاری از قطارهای روسیه را به دلیل "نگرانی" در مورد کریدور سووالکی به منطقه کالینینگراد اسکورت می کنند.
همانطور که وزارت امور داخلی لیتوانی به این نشریه گفت، مرزبانان تعداد سورتی پروازهای گشت زنی را نسبت به سال ۲۰۲۰ چهار برابر کرده اند.

بسیاری از قطارهای روسیه توسط هلیکوپترهای لیتوانیایی اسکورت می شوند تا مطمئن شوند که آنها متوقف نمی شوند و چیزی را تخلیه و یا بارگیری نمی کنند.

دانیل مایکلز
ستون نویس وال استریت ژورنال
به گفته وی، ناتو نگران آینده منطقه مرزی لهستان و لیتوانی است که بین منطقه کالینینگراد و بلاروس قرار دارد. خلق و خوی مضطرب بسیاری از گردشگران را می ترساند، که بر تجار لهستانی در سووالکی تأثیر منفی می گذارد و سرمایه گذاران را می ترساند.
در این مقاله آمده است: شهردار شهر چسلاو رنکیویچ، به رئیس جمهور لهستان آندری دودا گفت، که شرکت های محلی که در تولید الوار، مبلمان و چیزهای دیگر فعالیت می کنند ممکن است به زودی به حمایت دولتی نیاز داشته باشند.
اوا سیدورک معاون سابق شهردار سووالکی، به نوبه خود ادعا می‌کند که در سایر نقاط لهستان فکر می‌کنند که "درگیری‌ها از قبل در راهرو سووالکی جریان دارد".
از ۱۸ ژوئن، لیتوانی حمل و نقل کالاهای مشمول تحریم های اتحادیه اروپا را از طریق قلمرو خود به منطقه کالینینگراد چون مصالح ساختمانی، فلز، چوب، سیمان، کود، الکل، خاویار و سایر دسته ها که نیمی از حجم کل ترافیک است را ممنوع کرده است.
به گفته مقامات لیتوانی، آنها فقط از تحریم های اتحادیه اروپا پیروی می کردند. متعاقباً کمیسیون اروپا توضیحاتی را منتشر کرد که بر اساس آن ترانزیت از طریق جاده به کالینینگراد همچنان ممنوع است و حمل و نقل از طریق راه آهن با کنترل مناسب امکان پذیر است. در این زمینه، بانک Siauliai لیتوانی، که کلیه پرداخت‌های ترانزیت کالینینگراد را انجام می‌دهد، قصد دارد عملیات بانکی با روسیه را از اول سپتامبر متوقف کند.
کریدور سووالکی بخشی از قلمرو نزدیک شهر سووالکی در شمال شرقی لهستان است که بین بلاروس و منطقه کالینینگراد روسیه قرار دارد و طول آن حدود صد کیلومتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала